در سال‌های اخیر یکی از شگرف‌ترین پیشرفت‌های بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های فوتبال و فوتسال بوده است دخترانی که اکنون با حضور در اردوی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف و هنرنمایی در لیگ‌های معتبر فوتبال و فوتسال کشور نام کهگیلویه و بویراحمد را پر آوازه کرده‌اند.

 در سال‌های اخیر یکی از شگرف‌ترین پیشرفت‌های بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های فوتبال و فوتسال بوده است دخترانی که اکنون با حضور در اردوی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف و هنرنمایی در لیگ‌های معتبر فوتبال و فوتسال کشور نام کهگیلویه و بویراحمد را پر آوازه کرده‌اند.

بازیکنانی که نه تنها در قد و قواره ملی بلکه در حد و اندازه بین‌المللی درخشیده‌اند و نام آن‌ها به عنوان خانم گل آسیا بر تارک فوتبال ایران و قاره کهن درخشیده است.

دخترکانی که پله ترقی را با همت عالی خود طی کرده‌اند و برخی از آن‌ها حتی در اوایل کار کرایه رفت و برگشت از روستا به شهر را جهت حضور در تمرینات به زور و با زحمت تهیه می‌کردند.

بهشت‌ها و ارزانی‌ها و علیزاده‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هزار زحمت و سخت رشد کرده و تربیت یافتند تا امروز برای استان حود افتخارآفرینی کنند.

یکی از این بازیکنان شبنم بهشت است که در سال 94 عنوان بهترین بازیکن بانوی ایران را در کنار مهدی طارمی به عنوان بازیکن مرد ایران کسب کرد.

به همین منظور و در روز اختتامیه مسابقات فوتسال دختران نونهال کهگیلویه و بویراحمد به سراغ شبنم رفتیم و از وی در خصوص وضعیت کنونی او در فوتبال کشور سوالاتی مطرح کردیم.

دوباره پس از چند سال شما را در میادین ورزشی استان خودتان مشاهده می‌کنیم؟

بهشت: پس از اتمام رقابت‌های لیگ برتر کشور به همراه تیم سیرجان مقام دوم مسابقات را کسب کردیم و اکنون نیز برای تجلیل از بازیکنان نام‌آور فوتبال و فوتسال استان به سالن 9 دی یاسوج آمده‌ایم تا هم تجدید خاطره‌ای شود و هم در کنار آیندگان فوتسال استان باشیم و به عنوان الگو بتوانیم در پیشرفت آن‌ها اثرگذار باشیم.

وضعیت فوتسال و فوتبال استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بهشت: بهتر می‌دانید که با زحمات طاقت‌فرسا و سختی‌های زیاد تحولی در فوتبال بانوان استان توانستیم ایجاد کنیم که همه برای این کار زحمت کشیدند و ما خودمان هم  سختی‌ها را به جان خریدیم و خسته نشدیم و کنار نرفتیم امروز هم باید نسل جدید با تحمل مشقات و تمرینات سنگین و مصدومیت‌های ناخواسته همچنان در میدان حضور داشته باشند.

 

چرا این روزها مانند سال‌های گذشته کمتر از شما خبری می‌شنویم؟

بهشت: من در استان کرمان و در خدمت مردم فوتبال دوست سیرجان هستم و کمتر به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنم و درگیر رقابت‌های کشوری بودیم در نیم فصل اول متاسفانه با مصدومیت شدید مواجه شدم و با عمل جراحی که انجام دادم و تمریناتی که در ادامه داشتم، توانستم خودم را به بازی‌های نیم فصل دوم برسانم و با بازی‌های خوبی که هم تیمی‌ها داشتند توانستیم بعد از بم به مقام دوم مسابقات دست یابیم.

روزگاری خانم گل آسیا و بهترین بازیکن ایران بودید، قادر به تکرار آن هستید؟

بهشت: متاسفانه با بدبیاری و مصدومیت همراه شدم که به همین خاطر تیم ملی را هم برای مقطعی از دست دادم اما با پشت سر گذاشتن مصدومیت و پشتکار و تمرینات سختی که داشته‌ام دوباره عناوین خود را تکرار خواهم کرد و شک نکنید که باز هم به روزهای اوج خود برمی‌گردم.

علت موفقیت تیم‌های کرمانی چیست؟

بهشت: مسؤولان کرمان به ورزش اهمیت زیادی می‌دهند و اسپانسرهای خوبی هم در آن استان از جمله در سیرجان هست که تیم‌داری می‌کنند و امکانات هر سال بهتر از سال قبل است.