مردم کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از مرگ و میر‌ها حتما واکسن بزنند.

به گزارش  امید دنا، استاندار این استان صبح امروز از دو مرکز تجمیع واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح و مرکز تختی یاسوج بازدید و از نزدیک روند واکسیناسیون در این دو مرکز را بررسی کرد.
حسین کلانتری در این بازدید گفت: مردم استان برای کاهش تعداد مبتلایان و همچنین پیشگیری از مرگ و میر‌ها حتما واکسن بزنند.
آقای کلانتری با بیان اینکه واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: تاکنون ۲۵ درصد جامعه هدف در کهگیلویه و بویراحمد در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند.
وی از آغاز نوبت واکسیناسیون گروه سنی پایین‌ترازهفته‌های آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون در مراکز شهرستان‌ها طرح واکسیناسیون افراد ۴۰ سال و مرکز استان افراد ۴۵ سال به بالا در حال اجرا است.
کلانتری با اشاره به واکسیناسیون عشایر ۱۸ سال به بالا از برداشته شدن محدودیت سنی برای انجام واکسیناسیون در روستا‌های استان هم خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و حدود ۴۰ هزار واکسن بدون پرت نیز موجود است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرکت در تجمعات، دورهمی ها و خصوصا مراسم‌های تشییع و تدفین جناز‌ه ها را عامل شیوع بیماری کرونا در استان دانست و ادامه داد: مردم استان حتماً دستور العمل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده تا بتوانیم از پیک خطرناک پنجم با کمترین خسارت عبور کنیم.