سی و سومین جشنواره تئأتر کهگیلویه و بویر احمد با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش  امید دنا ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان بعد از دوسال شرایط کرونا با حضور اهالی هنر برگزار شد.

محمدعلی پیرسبزی با بیان اینکه جشنواره از ۶ تا ۹ آذر در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان برگزار شد افزود:  در این جشنواره ۱۴ اثر شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ اثر پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشنواره ۳ اثر در حوزه دفاع مقدس و ۷ اثر در حوزه هنجارها و آسیب های اجتماعی به روی صحنه رفت.

پیرسبزی افزود: در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران دو اثر نمایشی “خوابنامه ملیجکان” به کارگردانی کورش شمس و نمایش “تو را از من گرفتی”  به کارگردانی بهنام خانبازی به جشنواره کشوری تئاتر  فجر پیشنهاد شد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم تأثیر مقوله هنر بر روح و روان انسان را عمیق و ماندگار دانست و افزود: نمایش هنری فراتر از تمامی هنر‌ها بوده و حتما تلاش می‌شود به صورت ویژه مورد حمایت واقع شود.

سید جواد هاشمی از هنرمندان خواست بیش از پیش به هنر‌های ارزشی به ویژه حماسه سازی‌ها و دلاورمردی‌های دفاع مقدس بپردازند.

هاشمی بیان کرد: درست است که کار‌های فاخر و خوبی در استان در مورد دفاع مقدس انجام گرفت، اما هنوز جای کار زیاد در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: می توان از زاویه و زبانی نو و از دریچه هنر نمایش به بیان برخی مشکلات در راستای فرهنگ سازی و تبیین آموزه‌های اخلاقی پرداخت.