مردم مناطق سخت گذر سیلاب و کلوار در کهگیلویه و بویراحمد برای تامین سوخت زمستانی خود درختان بلوط را قطع می کنند.

به گزارش امید دنا ، سیلاب کلوار روستایی در آخرین نقطه مرزی با استان چهارمحال و بختیاری است که مشکلات عدیده‌ای دارند و از نظر زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی از جمله آب شرب، کشاورزی، بهداشت، جاده، نبود گاز، و تحصیل دانش آموزان مواجه است.
مردم این منطقه به دلیل نبود گاز طبیعی مجبورند برای تامین سوخت مورد نیاز خود علاوه بر نفت سفید از چوب درختان نیز استفاده کنند

سیلاب وکلوار دو روستای همجوار است که یکی به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های خروشان و سیلاب ها، به ‘ سیلاب’ شهرت دارد و ‘کلوار’ برگرفته از دو کلمه ‘کل’ در اصلاح محلی به نام مکانی مرتفع و ‘وار’ نیز به محل سکونت گفته می‌شود.
منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و ۶۰۰ نفر از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
نقطه محوری و کانون این ۱۷ روستا امام زاده شاه غالب نام دارد که حدود ۱۱۰ کیلومتر از بخش مارگون بویراحمد فاصله دارد.
آخرین نقطه و روستا در منطقه سیلاب وکلوار نیز ‘ادور’ در مرز شهرستان لردگان استان چهار محال وبختیاری است.
پیش از این مدیرعامل شركت گاز استان با بیان اینكه قیمت اجرای هر علمك گاز در روستاهای دورافتاده این منطقه افزون بر 60میلیون ریال است، گفت: گاز رسانی به این منطقه نیازمند همت و تلاش مسئولان و مقامات اجرایی در شركت ملی گاز ایران است.
وی افزود: در صورت همكاری مسئولان استان و كمك ویژه دولت، اجرای گازرسانی به برخی از این روستاها به روش ال، پی جی و یا ال ای جی ممكن است.
منبع صدا و سیما