نشست انجمن کتابخانه های چرام با حضور فرماندار،رئیس کتابخانه مرکزی و اعضای انجمن درچرام برگزار شد
نشست انجمن کتابخانه های چرام با حضور فرماندار،رئیس کتابخانه مرکزی و اعضای انجمن درچرام برگزار شد

نشست انجمن کتابخانه های چرام امروز با حضور فرماندار،رئیس کتابخانه مرکزی چرام و اعضای این انجمن در سالن جلسات فرمانداری چرام برگزار شد .

به گزارش امیددناازچرام، نشست انجمن کتابخانه های چرام امروز با حضور فرماندار،رئیس کتابخانه مرکزی چرام و اعضای این انجمن در سالن جلسات فرمانداری چرام برگزار شد .

سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام در نشست انجمن کتابخانه چرام با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و ارزیابی از میزان کتابخوانی در سطح شهرستان چرام بیان کرد:باید روند رو به تنزل یا ارتقا سطح کتابخوانی در شهرستان بررسی شود تا بتوانیم تصمیمات خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس بیان کرد:در بازگشایی مدارس نحوه استقبال از کتاب با برنامه های متنوع اجرایی شود.

فرماندار چرام گفت :پیمایشی صورت گیرد و راز توفیق افراد در عرصه های مختلف و صنوف مختلف بررسی شود

وی افزود:در آستانه بازگشایی مدارس با مدارس ارتباط برقرار کنیم و تازه های کتاب معرفی و توزیع شود و در کنار آن فنون و روش مطالعه آموزش داده شود.

وی تاکید در مدارس و دستگاه های اجرایی با همکاری ارشاد و کتابخانه یک قفسه کتاب تعبیه شود.

خانم آبشار مدیر کتابخانه شهرستان چرام در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتابخانه ها گفت : اهمیت مطالعه به جهتی که به انسان قدرت تحلیل و تفکر می دهد .

وی تاکید کرد:کتابخانه ها جهت ترویج و تبلیغ کتابخوانی از ظرفیت خیرین و نیروهای جهادی استفاده میکند.

خانم آبشار با اشاره به موضوع جلسه امروز هم که ویژه برنامه ها بخاطر شروع سال تحصیلی جدید هست که مجموعه همکاران در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با فعالیت های متنوع و جذاب در مدارس تغییرات مثبتی در مقوله کتاب و کتابخوانی ایجاد خواهند کرد.

بخشدار مرکزی چرام در این نشست گفت: شوراهای روستا و دهیاری ها در زمینه کتابخوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانی هرگونه همکاری لازم باشد انجام می دهند.

تقوی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با اشاره به اینکه سرانه مطالعه فیزیکی کتاب در کل کشور تنزل پیدا کرده بیان کرد:سران مطالعه در استان ما پایین تر از کشور است و در شهرستان چرام علیرغم اینکه اداره ارشاد ۳هزار جلد کتاب آوردیم استقبال کم است و باید در بحث کتابخوانی شرایط تشویقی را افزایش دهند .

عبدالرحیم اخلاقی رئیس شورای شهر چرام در نشست انجمن کتابخانه چرام گفت :با توجه به شرایط موجود باید سطح انگیزشی کتابخوانی را بالا ببریم .

وی گفت: از ظرفیت شورای شهر برای کمک به امر کتابخوانی هر کجا لازم باشد کمک می کنیم.