معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پالایشگاهی در منطقه پادوک شهرستان کهگیلویه با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه ایجاد می شود.

به گزارش  امید دنا ، سید احسان عسکری  در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: در این نشست دو گام مثبت اقتصادی برداشته شد که نیاز به پیگیری مستمر تا مرحله نهایی شدن دارد.

وی افزود: یک سرمایه‌گذار برای احداث پالایشگاه با ظرفیت تولید ۱۰ هزار بشکه در روز اعلام آمادگی کرده که زمین‌هایی در منطقه پادوک پیشنهاد شده است.

عسکری تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و محیط زیست برای همکاری با سرمایه‌گذار پالایشگاه موافقت کرده اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقت‌نامه‌های شفاهی انجام و به زودی کار وارد مراحل اداری و اجرایی و اخذ استعلام خواهد شد.

عسکری با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲ هزار میلیارد تومانی در این پالایشگاه، ادامه داد: اشتغال غیرمستقیم این پروژه ۳۰۰ نفر است.

وی این نوید را به مردم استان داد که احداث این پالایشگاه موجب گردش مالی، ارتقا درآمد و رونق و توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

عسکری به تصمیم‌گیری‌ها برای بافت تاریخی شهر دهدشت اشاره و عنوان کرد: طبق آنچه در قانون بودجه برای بلادشاپور پیش‌بینی شده تحولات بسیار خوب و اثرگذاری را سال آینده به خصوص در کاروانسرای دهدشت شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: با برنامه‌های پیش‌بینی شده علاوه بر احیا مباحث فرهنگی و هویتی شاهد پایداری بخش فرهنگی و اقتصادی دهدشت خواهیم بود تا این شهر را به شرایط بهتری سوق دهیم.