در روزهای اخیر هیاتی از تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور توسعه اقتصادی در مناطق محروم به دهدشت سفر کردند که ۲ دستاورد بزرگ و مهم داشت.

به گزارش امید دنا ، شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه های گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت ها و سهل انگاری ها با محرومیت و توسعه نیافتگی عمیقی دست به گریبان بوده است از این رو دولت مردمی سیزدهم برای کاهش محرومیت ها پروژه های بی نظیری را شروع کرده است.

با تحقق این پروژه ها در حوزه زیرساختی و اقتصادی که در دست اقدام است، چرخش اقتصادی به سمت این شهرستان محروم معطوف خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات سفر اخیر خود گفت: این بازدید با هدف اجرای ۲ گام مثبت اقتصادی برداشته شد که در وهله نخست قرار است پالایشگاهی در منطقه پادوک شهرستان کهگیلویه با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه ایجاد شود.

سید احسان عسکری افزود: مقرر شد دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و امور آب ( یو تی ام ) مکان احداث این پروژه را بررسی و استعلام های لازم اخذ شود.

وی ادامه داد: حدود ۲ ماه اخذ استعلامات این پالایشگاه طول می کشد و پس از آن عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پالایشگاه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و اشتغال این پروژه حدود ۳۰۰ نفر است که احداث موجب گردش مالی، ارتقا درآمد و رونق و توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

 

دستاورد سفر تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت چه بود؟

منابع لازم از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیای کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت تخصیص می یابد

عسکری با اشاره به گام دوم در این سفر، ادامه داد: بافت تاریخی دهدشت چند مشکل داشت که شامل گاز، تامین روشنایی، تعریض جاده و کوچه ورودی، جابه جایی منازل نزدیک به بافت تاریخی و عقب نشینی ساختمان سازمان میراث فرهنگی کهگیلویه (یعنی تخریب بخشی از ساختمان میراث فرهنگی تا ورودی شهر تاریخی تعریض شود) بوده است.

وی افزود: تملیک تعداد ۲ باب مغازه که در ورودی شهر تاریخی قرار دارند صورت گرفت تا ورودی به شهر امکان پذیر شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین قرار شد تابلوهای تبلیغاتی و راهنمای شهر تاریخی دهدشت نصب شود که در این رابطه مجوزات لازم اخذ شد.

عسکری بیان کرد: همچنین قرار شد منابع لازم از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیای کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: تحولات بسیار خوب و اثرگذاری را سال آینده به خصوص در کاروانسرای دهدشت شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: با برنامه‌های پیش‌بینی شده علاوه بر احیا مباحث فرهنگی و هویتی شاهد پایداری بخش فرهنگی و اقتصادی دهدشت خواهیم بود تا این شهر را به شرایط بهتری سوق دهیم.