هزار هکتار زمین از دست سودجویان در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شد
هزار هکتار زمین از دست سودجویان در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت ۲ سال اخیر، با پیگیری های ستاد مبارزه با زمین خواری در استان یک هزار هکتار از دست زمین خواران آزاد شده است.

کیامرث حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار کرد: تشکیل ستاد مبارزه با زمین خواری مورد تاکید مقام معظم رهبری و سیاست های نظام بود که در این دو سال به طور ویژه در استان فعال شد.

وی افزود: در سواحل روخانه های استان هم بالغ بر ۱۵۰ هکتار زمین خواری آزادسازی شده است که نشان می دهد به منویات رهبری عمل شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین زمین هایی که در ۲۰ سال اخیر برای سرمایه گذاری طرح های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن واگذار شده بود برای راستی آزمایی یک به یک بررسی شدند.

حاجی زاده عنوان کرد: بررسی ها گویای آن بود که از ۱۰۰ طرح داده شده برای اجرای طرح های گردشگری تنها هفت مورد اجرایی شده بود و مابقی تنها قصد تصرف زمین را داشته اند.

وی ادامه داد: بسیاری از این زمین ها از سرمایه گذاران خلع ید شد و به سرمایه گذاران اهل سپرده شد.

زمین خواری پدیده ای شوم و در عین حال پیچیده ای است که طی یک دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای یافته و به عنوان یکی از جرائم مهم اقتصادی تمامی ارکان نظام و نهادهای نظارتی،امنیتی و بازرسی کشور را نیز درگیر خود کرده است.

این استان با دو اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای ۹ شهرستان ، ۱۷شهر و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.