توسعه، آبادانی و رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مشارکت بخش خصوصی است که جرای سه طرح مهم از جمله مرکز تصویربرداری فوق پیشرفته پزشکی جنوب کشور، مجتمع کلینیک تخصصی پزشکی در ۱۰ طبقه وبیمارستان زاگرس شاخص خدمات پزشکی بخش خصوصی را در استان ارتقا خواهند داد.

به گزارش امید دنا ، در اوایل انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در استان فعالیت داشتند اما هم اینک با اقدامات انجام گرفته در دو دهه اخیر این استان صاحب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت مردمی سیزدهم مطرح است و در این رابطه اتمام پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان ها جزو اولویت های اساسی و برنامه های راهبردی مسوولان و متولیان امور اجرایی و عمرانی در استان قرار گرفته اند.

بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج یکی از طرح های نیمه تمام در دولت های قبل بوده که به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده بود اما در دولت سیزدهم شمارش معکوس برای تجهیز و افتتاح این طرح آغاز شده است.

بیمارستان زاگرس یاسوج پس از حدود یک دهه تجهیز می شود

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات بیمارستان ۸۵ تختخوابی زاگرس یاسوج در نظر گرفته شده که با ابلاغ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تجهیزات مورد نیاز خریداری می شود.

سید احسان عسکری اظهار کرد: بیمارستان زاگرس یاسوج به متراژ پنج هزار متر مربع ساختمان و ابنیه آن در پنج طبقه اینک به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود: موضوع تامین تسهیلات برای خرید تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی و در ارکان اعتباری بانک به تصویب رسید.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ابلاغ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و خرید تجهیزات مورد نیاز با پیش بینی اشتغال حدود ۸۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

عسکری ادامه داد: ساخت بیمارستان ۸۵ تختخوابی زاگرس یاسوج بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

بیمارستان خصوصی ۸۵ تختخوابی زاگرس آبان ماه سال ۹۲ کلنگ زنی شد و قرار بود حداکثر تا سه سال به بهره برداری برسد.

این بیمارستان در چهار طبقه دارای بخش های مختلف از جمله ICU ، داخلی، اطفال، زنان،CCU ، جراحی و اورژانس است و با امکانات و تجهیزات پیشرفته ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

با افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان خصوصی زاگرس یاسوج شاهد افزایش ماندگاری پزشکان متخصص و کاهش ارجاع بیماران به سایر استان‌های همجوار خواهیم بود.

 

مشارکت بخش خصوصی نسخه ای شفابخش در ارتقای خدمات پزشکی کهگیلویه وبویراحمد

یک قدم تا جذب سرمایه گذاران بزرگ خارجی در کهگیلویه و بویراحمد

نخستین سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد در سال های گذشته توسط یک شهروند خارجی صورت گرفت که کارخانه موفقی دارد و پس از چند سال اکنون یک شهروند دیگر خارجی برای سرمایه گذاری در این استان در زمینه بهداشت و درمان فعالیت خود را شروع کرده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات کار برای ایجاد مجهزترین مرکز تصویر برداری ام آر آی کشور در یاسوج در دست اجراست.

عسکری افزود: سرمایه گذار خارجی زمین، ساختمان و ابنیه این طرح را آماده کرده است و مقرر شده تجهیزات را در این مکان استقرار کند.

وی ادامه داد: به زودی بیماران از استان های همجوار به یاسوج خواهند آمد و دیگر بیماران کهگیلویه و بویراحمد مجبور نیستند برای تصویربرداری به استان های دیگر عزیمت کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تجهیزات مورد نیاز این مرکز به طور کامل خریداری شده و به زودی به کشور و در نهایت به یاسوج وارد می شود.

عسکری اضافه کرد: پیش بینی می شود این طرح تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ در یاسوج به بهره برداری برسد.

احداث مجتمع کلینیک تخصصی پزشکی در ۱۰ طبقه

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع تخصصی کلینیک پزشکی در مجاورت یکی از بزرگترین بیمارستان های یاسوج و در ۱۰ طبقه و با مجموع زیربنای ۱۰ هزار متر مربع احداث شده است.

عسکری ادامه داد: بخش ساختمان و ابنیه آن در شرایط پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد قرار دارد.

وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات و تکمیل بخش ابنیه نیازمند حدود ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با بهره برداری از این طرح و دیگر طرح های عنوان شده در گزارش، شاخص خدمات پزشکی بخش خصوصی در استان به نحو مطلوبی ارتقا خواهد یافت.

روند جرای طرح های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در مدت ۲سال اخیر شتاب خوبی گرفته است و با تلاش جهادی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت استاندار در راستای اقدامات دولت مردمی درآینده نزدیک تکمیل، تجهیز و آماده خدمت رسانی می شوند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر چند نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده به طوری که هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در این استان فعالیت دارد اما همچنان از داشتن برخی زیرساخت ها محروم است به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهمترین مطالبات مردم برای حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه آنان است دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور به استان در کنار سایر منابع مالی برای تحقق این مهم در تلاش است