مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده استان پس از فروکش شدن بارش برف از چهارشنبه شب آغاز شد و تاکنون ۶۰درصد این جاده ها باز شده است.

عابد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو  با خبرنگاران افزود: ۲ هزار کیلومتر راه روستایی برف گیر در شهرستان های دنا، بویراحمد و مارگون و مناطقی از شهرستان های چرام و کهگیلویه وجود دارد که با بارش برف بیشتر این جاده‌ها مسدود می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش نیروهای راهداری تمام راه های روستایی مسدود شده استان تا جمعه شب بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیشترین راه‌های روستایی برف گیر استان در مناطق سردسیری مارگون، قلعه رئیسی، دیشموک و بویراحمد قرار دارد .

وی اظهار کرد : ۶۰ کیلومتر از راه روستایی منطقه سیلاب کلوار در شهرستان بویراحمد باز شده و عملیات بازگشایی جاده مارگون به مورزرد زیلایی ،جاده‌های برف گیر بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک امروز پنجشنبه آغاز شده و به زودی رفع انسداد می‌شود.

محمدی گفت: بیش از ۲۰۰ راهدار با ۱۲۰ خودروی سبک و سنگین در ۳۲ راهدارخانه در حال خدمت رسانی و بازگشایی جاده‌های برفگیر هستند.

وی اضافه کرد: نمک زدایی جاده‌های اصلی انجام شده و همه این مسیرها باز بوده و تردد در آنها به صورت روان در حال انجام است.

بارش برف برف در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از روز سه شنبه آغاز شد و تا امروز پنجشنبه ادامه داشت. در برخی مناطق کوهستانی استان بیش از ۵۰سانتی متر برف باریده است.

بارش در مناطق گرمسیری استان با باران همراه بوده است.هواشناسی از بارندگی بیش از ۱۳۶میلی متری در برخی مناطق استان در سامانه بارشی اخیر گزارش داده است.