سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی گچساران در آینده نزدیک به مرکز آموزشی درمانی مستقل تبدیل خواهد شد.

سعید جاودان سیرت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی گچساران هم اکنون مجوز ندارد و با پیگیری های انجام شده در دولت سیزدهم تا حدودی از کارهای مربوط به موضوع مجوز انجام شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون در تلاش مجوز برای بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نرگسی هستیم که در صورت اخذ مجوز تعدادی نیرو بر اساس چارت مشخص شده در این بیمارستان ها جذب خواهد شد.

جاودان سیرت اظهار کرد: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی در سال های گذشته برای جایگزین بیمارستان شهید رجایی ساخته شده بود که در صورت راه اندازی، تمام بخش های بیمارستان نرگسی واحد درمانی شهید رجایی بطور کامل تعطیل می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش تعطیلی بیمارستان شهید رجایی و جایگزین شدن نرگسی به جای آن نخواهد بود.

جاودان سیرت با بیان اینکه امید است تا یک ماه آینده بخشی از مشکلات مجوز این بیمارستان ها برطرف شود گفت: بیمارستان باید موافقت اصولی و مجوز داشته باشد در صورتی که بیمارستان نرگسی تابعه ای از بیمارستان شهید رجایی است.

وی ابراز کرد: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی در زمینی به مساحت چهار هکتار و زمینی به مساحت ۴۰هزار متر مربع با زیربنای ۱۰هزار و۷۰۰متر مربع در ۶ طبقه و ۲ بلوک ساخته شده است.

جاودان سیرت تصریح کرد: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش های اورژانس با ۲۵ تخت، درمانگاه، «سی سی یو» با چهار تخت، ۶ تخت «آی سی یو»، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

وی گفت: هم اکنون بیمارستان نرگسی گچساران از لحاظ زیر ساختی و تجهیزات کامل شده و تنها کمبود این مرکز درمانی نبود سی تی اسکن است

 

مرکز ام آر آی گچساران بزودی راه اندازی می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ام آر آی گچساران به دلیل برخی مشکلات در چند سال گذشته تعطیل شده است.

جاودان سیرت افزود: خرابی یکی از قطعات ام آر آی و سیستم برق از مهمترین دلیل تعطیلی این مرکز درمانی است که با پیگیری و تلاش های بسیار این قطعه از خارج کشور تهیه شده و بزودی مشکل این مرکز برطرف خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مرکز ام. آر. آی گچساران در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

سید طاهر حسینی گفت: روزانه بیش از ۳۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شدند که هم اکنون به شهرستان‌های هم جوار می‌روند.