گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانها
گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانها

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانها

به گزارش امید دنا  امام جمعه دوگنبدان ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: رفع مشکلات تنها بر عهده مسولان نیست و در همه مسائل و مشکلات جامعه تنها از مسئولان انتقاد می کنیم لذا هرفردی با توجه به جایگاهی که دارد نیز مسئولیت دارد.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به اینکه اخیرا برخی معاندان و دشمنان برون و درون کشور تصورشان این است که ایران مجبو‌راست موضوع بی حجابی را بپذیرد گفت: اما دشن بداند که این گونه نیست و ملت ایران با بصیریت، آگاهی و به تبعیت از رهبرمعظم انقلاب تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند.
امام جمعه دوگنبدان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، با تدبیر با بی حجابی مقابله می کنیم و بی حجابی حرام شرعی و هم حرام سیاسی است یعنی خواست نظام سلطه است و این موضوع نباید فراموش شود و تحت هیچ عنوانی نیز جمهوری اسلامی بی حجابی را نخواهد پذیرفت.
حجت الاسلام حجازی اضافه کرد: با توجه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اگر کسی درون خانه اش گناهی مرتکب می شود عذابش را هم خودش پس می دهد، اما اگر کسی در جامعه و انظار عمومی گناهی انجام دهد و کسی هم ممانعت نکند همه مردم ضرر خواهند کرد.
وی ادامه داد: وظیفه همگان تذکر لسانی و اجرای درست امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است.
امام جمعه دوگنبدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: ساخت موشک هایپرسونیک افتخار دیگری برای ایران اسلامی است باید توجه داشت که درابتدای جنگ ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما امروز فرزندان این مرزو بوم موشکی قاره پیما ساخته اند که قادر به پیمودن مسافت بسیاری است و لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.
حجت الاسلام حجازی گفت:موشک مافوق صوت “فتاح” هوا فضای سپاه پاسداران افتخار بس بزرگی است و این دستاورد بزرگ را گرامی میداریم و ارج می نهیم.
خطیب جمعه دوگنبدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرمای زیاد و مشقت نمازگزاران به دلیل نبود سیستم سرمایشی از مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران خواست مشکل سرمایش مصلای این شهرستان را پیگیری کند .
گزیده خطبه های نماز جمعه چرام؛
خطیب جمعه چرام گفت: آمریکا نماد کشوری ظالم و زورگو درعرصه بین الملل است که ایران اسلامی به عنوان نماد ظلم ستیزی توانسته هیمنه ی امریکا را بشکند و موفقیت های بزرگی در عرصه ی بین المللی کسب کند.
حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: در طول چندماه گذشته تاکنون اتفاقات زیادی در روابط بین‌المللی ایران در منطقه و جهان افتاده است، وقایعی که بیش از هرچیز حکایت از شکست آمریکا و صهیونیسم در منزوی‌سازی ایران دارد.
وی ادامه داد: ابتدای فروردین امسال بود که خبر توافق ایران و عربستان توسط رسانه‌ها منتشر و پس از آن روابط بین ایران و کشورهای منطقه بهبود یافت، بازگشت روابط ایران با عربستان، امارات، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حالا زمزمه‌های عادی‌سازی روابط با مصر، می‌تواند مقدمه‌ روندی باشد که در پایان آن، قدرت و اثرگذاری ایران در جهان افزایش چشمگیری پیدا کند.
امام جمعه چرام اضافه کرد: قرارگیری ایران در این دو جایگاه، درحالی صورت می گیرد که ۵۶ عضو گروه آسیا-اقیانوسیه به کاندیداتوری ایران رای مثبت داده بودند، این درحالی است که کمتر از یک ماه پیش، جمهوری اسلامی ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز انتخاب شده بود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه؛
خطیب جمعه پاتاوه هم در جمع نمازگزاران این شهر به محورهای بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، در مراسم سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل ، سرآمدان تاریخ ایران است که هیچ فردی و هیچ جریانی قادر به حذف او از حافظه تاریخ و یا تحریف موثر طولانی و ماندگار او نخواهد بود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده؛
خطیب جمعه لنده در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به رسیدن به موفقیت ها در سایه امید و ایمان گفت: در سایه تبلیغات دشمنان و تهدیدات و تحریم های ظالمانه دشمنان هرروز شاهد موفقیت های بزرگی در کشور هستیم که دشمنان با سانسور این دستاوردها به مخاطبین القامی کنند که کاری صورت نگرفته است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: ما با تقویت ضعف های خود باید امید آفرینی را به عنوان یک اصل غیرقابل انکار در جامعه تبیین نماییم
وی ادامه داد: ما در حوزه رسانه ضعف های زیادی داریم که این مهم نیز متأسّفانه در تحقق وعده های مسؤلان باعث بی اعتمادی مردم خواهدشد که این مهم باید با اقدامات درست مدیریت شود.
محمودی اصل با اشاره به اینکه حل معیشت مردم یک نیاز اساسی است گفت: باید این مهم به درستی مدیریت شود و اگر عزل ونصب ها براساس شایسته سالاری باشد شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.
امام جمعه لنده افزود: استخدام های فامیلی یک چالش و مشکل اساسی در جامعه است که باید جلوی آن گرفته شود.
وی اضافه کرد: پیشرفت جدید ایران در حوزه دفاعی باعث شد تا همه ما با اتکا به ما می توانیم موشک هایپرسونیک را به جهان معرفی کنیم که تمامی رسانه های جهان را متحول کرد که خود صهیونیستی ها برآورد کردند که در کمتر از ۴٠٠ ثانیه طول می کشد تا تل آویو مورد هدف قرار گیرد.
محمودی گفت: دومقوله ایمان وامید در کشور در حوزه دفاعی حاکم شد که بتوانیم کاری کنیم کارستان باید در حوزه خودروسازی و سایر حوزه ها با تاسی از اندیشه های امامین انقلاب به رشد و بالندگی برسیم.
وی به آتش سوزی های احتمالی فصل تابستان افزود: آتش سوزی های پی در پی در شهرستان باعث افزایش نگرانی منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست شده است ولی علت این آتش سوزی ها باید مشخص شود و اگر عامل‌ انسانی مقصر است بایددستگاه قضایی برخورد قاطع کنند و اگر هم عامل طبیعی است باید برنامه ریزی انجام شود