پل شهرک جوشکاران را باید یکی از حاشیه‌ای‌ترین پل‌های مرکز استان دانست، پلی که به گفته شهردار پیشین برای آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته بود ، اما در میانه‌های راه باران آن را غرق کرد.

و. ه گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی امید دنا ، شهر یاسوج به دلیل گذر رودخانه بشار به یک شهر ساحلی و جزیزه ای شباهت داشته که از مرکز شهر نیاز زیادی به راه‌های ارتباطی دارد و در چند دهه گذشته برای رفع همین مشکل پل‌های اول تا دوم به‌صورت کامل و پل سوم به‌صورت یک لاین و پل چهارم به‌صورت نیمه‌کاره بر روی این رودخانه خروشان در یک سمت این شهر ساخته‌شده‌اند.

در مسیر این رودخانه خروشان که در انتها به کارون می ریزد ، پل های متعددی ساخته شده که هر کدام به واسطه مهم بودنشان پل های استراتژیک برروی رودخانه خروشان بشار هستند.

این پل را آب برد!

یکی از پل های مهم در جنوبی ترین قسمت شهر یاسوج در نزدیکی شرف آباد و روستای مختار را باید پل شهرک جوشکاران دانست که به صورت موقت احداث شده بود و فرایند تکمیل آن بعد از غرق شدن آن در سیل سهمگین سال98همچنان در هاله ای ابهام قرار دارد.

این پل مهم که قسمتی اعظمی از شهر یاسوج را به پل مواصلاتی و مهم مختار نصب می‌کرد و از طرفی دیگر باعث نزدیکی از سمت جنوبی شهر یاسوج به کمربندی یاسوج به شیراز می‌شد، در یک غافلگیری امروز مفقودشده ایست و بعد از چهار سال همچنان مردم و شهروندان در انتظار رویکرد نو برای جایگزینی این پل موقت هستند.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و

بویراحمد به مدد آب هوایی مطبوع و طبیعت زیبایی که داراست روزبه‌روز در حال گسترش است و همین گسترش باعث شده است تا نیاز روزافزونی به ساخت‌وسازهای در حوزه‌های عمرانی داشته باشد و شهرداری یاسوج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان امر این موضوع خود را در خط مقدم در این حوزه می‌بیند.

مفقود شدن یک پل مهم در یاسوج!

یکی از پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج که شهرداری  نیز برای  ساخت آن مانور ویژه‌ای داده بود جاده کمربندی شهرک جوشکاران به مختار بوده  و درحالی‌که برای ساخت این پروژه میلیون‌ها هزینه شده بود اما در اولین آزمون سخت مردود شد.

بااین‌وجود عمر کوتاه سازه پل این جاده در بارش‌های شدید اوایل امسال به‌کلی از هم پاشید و عمر آن خیلی کوتاه‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت تا شهرداری بعد از صرف هزینه زیاد و البته مانور تبلیغاتی بر روی این پروژه با همان روش اول خود و گذاشتن لوله‌های آهنی دوباره این جاده را راه‌اندازی کند، اما این کار هم صورت نگرفت و نیمه‌کاره رها شد.

پل شهرک جوشکاران را باید یکی از حاشیه‌ای‌ترین پل‌های مرکز استان دانست، پلی که به گفته شهردار پیشین برای آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته بود ، اما در میانه‌های راه با بارانهای سهمگین فروردین 98 همه محاسبات آن را بی کلی از بین برد.

باوجود گذشتن چند سال از سیل‌های اوایل بهار سال 98 متأسفانه شاهد آن هستیم که هیچ‌گونه فکری برای ساخت و اصلاح اصولی پل این جاده و برطرف کردن مشکلات آن اندیشیده نشده و این جاده با همان شکل به حال خود رهاشده تا این‌چنین پولی که از جیب مالیات دهند گاه یاسوجی صرف ساخت این پروژه شده است بر باد برود.

امیدوارم متولیان امر بخصوص شهرداری یاسوج با در نظر گرفتن این مشکلات و برای جلوگیری از تکرار حوادث اوایل بهار امسال  دست به اصلاح و البته جایگزینی یک پل با اصول ساختاری به‌جای لوله‌های سیمانی که خیلی زود از بین رفته است بیندیشند تا دیگر با اولین بارش پل این جاده را آب نبرد و جاده مسدود نشود.