به گزارش امیددنا؛بی شک مهم‌ترین اتفاق استان در هفته اخیر ،حضور مجموعه دولت و ریاست جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد است . در این راستا از هفته‌های قبل ،نمایندگان دولت با سفر به شهرستان‌ها، مشکلات موجود را رصد نموده و با اشراف کامل بر مسائل استان، برنامه ریزی […]

به گزارش امیددنا؛بی شک مهم‌ترین اتفاق استان در هفته اخیر ،حضور مجموعه دولت و ریاست جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد است .

در این راستا از هفته‌های قبل ،نمایندگان دولت با سفر به شهرستان‌ها، مشکلات موجود را رصد نموده و با اشراف کامل بر مسائل استان، برنامه ریزی جهت سفر دو روزه هیئت دولت انجام پذیرفت .

طبق برنامه از پیش تعیین شده، مقصد دور دوم سفر ریاست محترم جمهور ،در مرکز استان و یکی از شهرستان‌های محروم بوده که با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف، شهرستان بهمئی انتخاب شد .

از طرفی با بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان، وزرا یا معاونین ایشان در آن شهرستان حضور پیدا کردند .

بر همگان مبرهن بود که مهم‌ترین وزارت در بررسی مسائل شهرستان چرام، جهاد کشاورزی بوده و تاثیرگذارترین شخص در این راستا، معاون آب و خاک این وزارتخانه می‌باشد.

بر همین اساس آقایان دکتر نمازی معاون آب و خاک وزارتخانه، به همراه دکتر موسوی مشاور محترم وزیر و دکتر راد مدیر محترم اداره غله و بازرگانی کشور در شهرستان چرام حضور پیدا نموده و از نزدیک مسائل و مشکلات مبتلا به حوزه کشاورزی و حوزه‌های مختلف را به شرح ذیل مورد بررسی و بازدید میدانی قرار دادند .

۱ – طرح موضوع و بررسی و بازدید میزان سطح آبیاری در اجرای سد آبریز در شهرستان چرام و کهگیلویه بالغ بر ۲۰ هکتار

۲ – کلنگ زنی طرح بزرگ تهیه خوراک دام طیور و آبزیان در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری قریب به ۴۰۰۰ میلیارد ریال که در جنوب کشور کم نظیر می‌باشد.

۳ – بررسی طرح حومه غربی چرام جهت آبیاری ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم و بایر

۴- بررسی وضعیت طرح پمپاژ شمس آباد

همان گونه که عرض کردیم ،برنامه‌ریزی جهت تامین اعتبار در حوزه‌های مختلف از جمله تکمیل بیمارستان، تصفیه خانه، راه، صنعت و معدن، کشاورزی و … انجام پذیرفته و تفاهم نامه‌های لازم،از جمله احداث کارخانه اسید فسفریک با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منعقدشد .

سفر ریاست محترم جمهوری برای شهرستان چرام در تمام زمینه‌ها پر خیر و برکت بوده و انشاالله گامی مهم و اساسی در توسعه هم جانبه شهرستان چرام برداشته خواهد شد.

  • نویسنده : سیده زهرا رهبریان