با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند‌
با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند‌

به گزارش امیددنا؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم می کنیم و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می دانیم. وی افزود:کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر […]

به گزارش امیددنا؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم می کنیم و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می دانیم.

وی افزود:کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله سوئد بدانند با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند‌.
اینگونه نفرت پراکنی ها اگر کنترل نشوند، دامن مدعیان دروغین ارزشهای انسانی را خواهد گرفت.و مطمئن باشند که سیلی محکمی از کشورهای اسلامی و جامعه مسلمانان خواهند خورد.
اینگونه رفتارها نشانگر وجود یک جریان دین ستیزی و اسلام هراسی در این کشورها است.
از دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست می‌نمایم با محکوم کردن فوری این اقدام، تدابیر لازم را در سریعترین زمان بمنظور عدم تکرار و جلوگیری از عواقب خطرناک گسترش و تداوم این پدیده موهن و تحریک آمیز اتخاذ نموده و از دولت‌های عضو‌ سازمان ملل متحد بخواهید که با آمران و‌ عاملان این اقدام شدیدا برخورد نمایند.

بزرگترین درس امام حسین(ع)

تاریخ عاشورا، درس‌هاى اخلاقى، سیاسى و اجتماعى ارزنده و متنوّعى را به امّت اسلامى، بلكه به همه آزادى‌خواهان راستین، ارائه مى‌كند؛ لیكن بزرگ‌ترین درس آن، هشدار نسبت به استحاله فرهنگى و سیاسى یك جامعه ارزش‌مدار است. این درس، خصوصاً براى ملّت ایران- كه با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا و رهبرى یكى از فرزندان راستین ابا عبد اللَّه الحسین علیه السلام، امام خمینى رحمة‌الله، انقلابى را بر پایه ارزش‌هاى اسلامى پدید آوردند،فوق‌العاده مهم، بیداركننده و عبرت‌آموز است.

تکلیف بزرگ حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام)، بازگرداندن جامعه‌ی اسلامی به خطّ صحیح و تجدیدبنای نظام و جامعه‌ی اسلامی» بود که این موضوع در واقع هدف قیام عاشورا بود: پس هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعه‌ی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.

امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدیدبنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد.

ما اکنون در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین بی‌سابقه در عالم هستیم. هیچ فرعونی در عالم به اندازه مستکبرین امروز قدرت و شیطنت نداشته است. امکاناتی که به‌دست شیطان افتاده، امکانات وسیعی است.
خدای متعال برای ما امکانات تاریخی بزرگی گذاشته است که اگر ما از آنها استفاده کنیم، حتما دشمن زمین‌گیر می‌شود. واقعه عاشورا بزرگترین این امکانات است.
عاشورا وادی‌ای است که می‌توانیم به اینجا برسیم. با اشک و زیارت می‌شود تطهیر شد، و با لعن به درجات بالای بهشت رسید، با تمنای معیت، در ثواب شهدای کربلا شریک شد و در نهایت با اتصال قلبی، به معیت دائمی رسید.
وظیفه هیئات مذهبی و مبلغین این است که در این امام سه وظیفه مهم را انجام بدهند.
در مجالس عزاداری ماه محرّم، این سه ویژگی باید وجود داشته باشد: 1. عاطفه را نسبت به حسین‌بن‌علی و خاندان پیغمبر، علیهم‌صلواةالله، بیشتر کند. علقه و رابطه و پیوند عاطفی را باید مستحکم‌تر سازد.

2. نسبت به حادثه عاشورا، باید دیدِ روشن و واضحی به مستمع بدهد.

3. نسبت به معارف دین، هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان کند.

در باب خطای محاسباتی روسیه
واکنش مسئولان ایران
نوع مواجهه صریح و فعال و عزتمندانه ایران حکایت از پافشاری ایران برمنافع ملی خود است و آن این‌که ایران بر سر این منافع با هیچ کشوری در هر سطحی از روابط تعارف ندارد.