بهزیستی شهرستان چرام در بین ۹شهرستان در بحث جذب پشت نوبتی ها و پرداخت وام اشتغال و مسکن و بقیه اعتبارات رتبه برتر را کسب کردیم.

به گزارش امیددنا؛کیسان صادقیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان چرام با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ۱۸۰خدمت به جامعه هدف ارائه می دهد بیان کرد:در حوزه اجتماعی یکی از مهم ترین برنامه ها و پیگیری های ما اورژانس اجتماعی است که با توجه به آسیب های اجتماعی و خودکشی ها با پیگیری های انجام شده در سال ۱۴۰۰مجوز اورژانس اجتماعی چرام گرفته شد

وی افزود:دلیل عدم راه اندازی آن تاکنون بحثی است که سازمان بهزیستی کشور طبق نرم کشوری که دارند می گویند باید جمعیت شهرستان ۵۰هزار نفر باشد این در حالی است که جمعیت شهرستان چرام ۳۳هزار نفر است و به همین دلیل فعلا راه اندازی نشده است.

صادقیان افزود:با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و مدیرکل بهزیستی استان قول مساعد دادند که در سال ۱۴۰۲اورژانس اجتماعی راه اندازی و افتتاح شود.

رئیس اداره بهزیستی چرام گفت :برای راه اندازی اورژانس اجتماعی نیاز به زیرساخت و نیرو هست که تاکنون ۱۰۰میلیون تومان کمک شده و برای تجهیزات اداری خرید انجام شده است.

صادقیان با اشاره به حوزه اشتغال در بهزیستی چرام گفت :انقلابی در این حوزه انجام شده و قابل مقایسه با تمام ادوار نیست و در سال ۱۴۰۱قریب ۱۰۹نفر به بانک ها معرفی کردیم.

وی افزود :,جدیدا هم ۳میلیارد تومان اختصاص دادند که بقیه را به بانک های عامل معرفی می کنیم.

صادقیان با اشاره به افراد پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار گرفتن گفت :حقیقتا در این دولت اعتبارات خوبی برای جامعه هدف اختصاص دادن که که کلیه افراد تحت پوشش را که چندین سال پشت نوبت بودن زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتن و الان ۷۰۰نفر پشت نوبتی همه تخت پوشش قرار گرفتند که آمار بسیار خوبی است چرا که قبلا کل زیر پوششی بهزیستی ۹۰۰نفر بودند .

صادقیان با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری اعتبارات خوبی داشتیم برای کلاس های اعتیاد و مشاوره و کارگاه ها برای طلاق ؛ازدواج و خودکشی در مدارس و بهزیستی با همکاری آقای اخلاقی و شمشاد کارهای خوبی انجام دادیم.

وی بیان کرد :بهزیستی شهرستان چرام در بین ۹شهرستان در بحث جذب پشت نوبتی ها و پرداخت وام اشتغال و مسکن و بقیه اعتبارات رتبه برتر را کسب کردیم.

صادقیان رئیس اداره بهزیستی چرام با اشاره به حوزه مسکن جامعه هدف گفت :در کل استان ۱۰۷پرونده مسکن تایید شد که در این بین ۴۷پرونده مسکن چرام جذب کرد که رقم بسیار خوبی برای چرام هست.

وی افزود:علاوه بر وام مسکن مبلغ ۱۰۰میلیون تومان بلاعوض به حساب وام گیرنده واریز می شد که جدیدا برای افراد دو نفر معلول به بالا مبلغ ۲۵۰میلیون تومان بلاعوض و در صورتی که زمین و پروانه ساخت داشته باشند به بنیاد مسکن معرفی و مبلغ ۲۰۰میلیون تومان هم وام ساخت پرداخت می شود.

وی افزود:بهزیستی چرام در حوزه اشتغال و مسکن عملکرد موفقی در سطح استان داشته است .

صادقیان در خصوص پرداخت هزینه های درمان جامعه هدف گفت :هزینه های درمان با بیمه سلامت هست و بیماران خاص و دیابتی تا سقف ۵۰میلیون تومان که تحت عمل شیمی درمانی یا عمل باز قلب انجام می گیرند به آنها پرداخت می شود..

وی افزود:در حوزه ژنتیک هم با توجه به سیاست دولت در بحث جوانی جمعیت با توجه به اینه پزشک شیراز طرف قرارداد می باشد با معرفی بهزیستی هزینه های پزشکی ژنتیک از ۴میلیون تا ۲۰میلیون تومان پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی چرام با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی گفت :افراد نابینای مطلق که سالها آرزو داشتند به مشهد مقدس مشرف شوند با همکاری یک خیرمحترم ۱۰نفر نابینای مطلق برای زیارت به مشهد اعزام شدند.

صادقیان در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه گفت :نقد عملکرد ها و بیان خدمات توسط رسانه ها می تواند به مدیران کمک کند.