مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:دانش آموزان هفت نقطه شهری و روستایی این استان مهر ماه امسال صاحب زیرساخت های ورزشی مناسب می شوند

سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته سالن های ورزشی در مناطقی مانند منصور آباد دشت روم شهرستان بویراحمد،بنستان شهرسان دنا و شهر چرام مهر ماه امسال افتتاح می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:همچنین سالن ورزشی چند منظوره بهمئی و زمین های چمن مصنوعی درون مدرسه ای روستاهای غورک، بهره عنا و هنرستان دکتر حسابی شهر باشت همزمان با مهر امسال بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها سه هزار و ۵۰۰متر مربع به مساحت فضاهای ورزشی استان افزوده می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح ها با ۵۵میلیارد ریال سرمایه گذاری به منظور ایجاد فضای تحرک و نشاط برای نسل جوان احداث شده است.

حسینی نیک عنوان کرد: همچنین از مهر پارسال تاکنون ۱۱ زیرساخت ورزش دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد شامل سالن های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی فوتبال احداث و بهره برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ها با ۶۸ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی مختلف مانند نفت، استانی، ملی، حمایت های خیران و موسسه مالی بنیاد برکت تامین و در نقاط مختلف استان بهره برداری شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد مساحت ۱۱ طرح ورزش دانش آموزی بهره برداری شده استان از سال گذشته تاکنون را حدود ۶ هزار متر مربع برآورد کرد.

حسینی نیک ابراز کرد:روستاهای سربیشه،آبشیرین و لیشتر در گچساران و روستاهای چالموره،آبدهگاه و پشت کوه در باشت از مهمترین مناطقی هستند که یک سال گذشته تاکنون صاحب زمین چمن های مصنوعی فوتبال شده اند.

حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش سه هزار و ۱۸ آموزشگاه شهری، روستایی و عشایری و زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.