دفاع مقدس؛ آبروی عظیم برای انقلاب در دنیا است چرا که شاخصی برای جلوه کردن ملت ایران به‌عنوان ملتی قدرتمند و تصرف‌نشدنی، عامل افزایش استحکام و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا، افزایش‌دهنده جاذبه انقلاب برای سایر ملت‌ها و پذیرش آرمان‌های جمهوری اسلامی توسط سایر ملت‌ها شد.

به گزارش امیددنا، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس، تولید معارفی ناب در قالب وصیت‌نامه شهدا است.

امام جمعه چرام افزود: این وصیت‌نامه‌ها، هم بازتاب بصیرت وصف‌ناپذیرِ شهدا و هم نورافکن دلهای تاریک است و عصاره آن‌ها درس خسته نشدن در ادامه راه انقلاب و نترسیدن از ورود در میدان است.

وی با بیان اینکه تربیت جوانان؛ فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است و حماسه دفاع مقدس در این تربیت، نقشی بسیار عظیم دارد، ادامه داد: حفظ و تقویت روحیه انقلابی، علوّ مقامات و مراتب انسانی، تجربه موفق رویت امداد الهی مترتب بر یاری حق، اثبات برتری اقتدار معنوی بر عوامل مادی، تبدیل سلول‌های تنگ و شکنجه‌بار به بهشت معنوی آزادگان و در نهایت کسب تجربه تعیین‌کننده بودن ایمان در پیروزی یا شکست، همه و همه باعث شد عطر و شمیم معنویت از درخشان‌ترین خاطرات دفاع مقدس و همچنین تغذیه‌کننده معنویت و ایمان برای نسل‌های آینده باشد.

 

افشار به تداوم مقتدرانه انقلاب اسلامی و الگوگیری سایر ملت‌ها اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس؛ آبروی عظیم برای انقلاب در دنیا است چرا که شاخصی برای جلوه کردن ملت ایران به‌عنوان ملتی قدرتمند و تصرف‌نشدنی، عامل افزایش استحکام و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا، افزایش‌دهنده جاذبه انقلاب برای سایر ملت‌ها و پذیرش آرمان‌های جمهوری اسلامی توسط سایر ملت‌ها شد.

وی افزود: مجاهدت‌های دفاع مقدس؛ نه تنها الگوی مبارزان جبهه مقاومت اسلامی است، بلکه به عنوان پرچم گفتمان نوین اسلامی باعث افزایش صدور فرهنگ انقلاب، زنده شدن احساس استقلال و هویت اسلامی در جوامع اسلامی و حتی شور و نشاط دعوت اسلامی در اروپا، و تعلیم درس همیشگی برای همه جوانان غیور دنیا با سرفصل اثبات نتیجه‌بخش بودن مقاومت و صبر انقلابی گردید.

افشار ادامه داد: از این رو جنگ هشت‌ساله را می‌توان مقدمه ورود به فتوحات جهانی دانست.