در آغاز سال تحصیلی از همه مردم عزیز میخواهیم که برای تهیه نوشت افزار و خرید لباس کمک کنند به افراد فقیر و مستمند که دانش آموزان بدون دغدغه و ناراحتی سر کلاس درس با شوق و ذوق شرکت کنند و پدر و مادران شرمنده بچه هایشان نشوند.
به گزارش امیددنا؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:رئیسجمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکتکننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتوگو میکند و دیدارهای جانبی دیگری نیز داشته و دارد.
دست پر و دهها برگ برنده رییس جمهور به این شکل است
اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران
عضویت ایران در سازمان همکاریشانگها
دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس
به چالش کشاندن آمریکا را بحث حقوق زنان و کشتن زن توسط سه پلیس در آمریکا.چرا صدایی از رسانه ها بلند نشد؟،چرا کشورهای دیگر محکوم نکردند؟
پایان یافتن دیپلماسی التماسی
شکست پروژه اغتشاشات و ناامنسازی ایران
دفاع محکم از حقوق حقه ملت ایران و محکوم کردن تحریمها ظالمانه توسط دولت آمریکا
بالا گرفتن قرآن در مقابل جهانیان و اینکه این قرآن کتاب انسان ساز ،جامعه ساز و تمدن ساز هست
بازگشت ۳۵۰۶ لوح مصادره شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال به کشور
زنگ گفتگو
امسال شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها با سالهای پیش متفاوت است و با سالگرد فتنه 1401 همزمان شده است. سال گذشته بسیاری از کنشگران فرهنگی دریافتند که یکی از راهکارهای مهم و اساسی مواجهه با این فتنهای که در وهله اول، دانشجویان و دانشآموزان عزیز ما را هدف گرفته است، ارتباط مستقیم و چهره به چهره در قالب جلسات گفتگو و محافل پرسش و پاسخ است.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید به سراغ شبهات رفت؛ آن هم به صورت تهاجمی، نه تدافعی؛ که بنشینیم تا دیگران روایت خود را طرح و شبهات خود را در فضای دانشآموزی و دانشجویی مطرح کنند و بعد بخواهیم به سراغ حل آنها برویم. در این شرایط راهبران فرهنگی، باید همواره آماده پاسخگویی به شبهات مختلف باشند و حتی با تقویت خود، خود آغازگر طرح و پاسخ به آن باشند. یعنی فعال باشند و بدون انفعال، ضمن توجه به راهبرد اقناعسازی و ارائه دادهها و تحلیلهای اقناعی، از نصیحت و موعظه هم غفلت نکنند. همان نصیحت ساده که “مراقب باشید خارجنشینان از شما طعمه نسازند، از صداقت و جوانی شما سوء استفاده نکنند!”
برای رونق و شکوفایی بهتر زنگهای گفتگو، جلسات همفکری و ارائه محتوای مشترک با همه کارشناسان و اساتید مدارس و دانشگاهها بسیار مؤثر خواهد بود.
در آغاز سال تحصیلی از همه مردم عزیز میخواهیم که برای تهیه نوشت افزار و خرید لباس کمک کنند به افراد فقیر و مستمند که دانش آموزان بدون دغدغه و ناراحتی سر کلاس درس با شوق و ذوق شرکت کنند و پدر و مادران شرمنده بچه هایشان نشوند.
دفاع مقدس یکی از درخشانترین و مهمترین بخشهای تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است. این رویداد ماندگار و جاویدان، با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است؛ و تجربیات گرانبهایی در حوزههای مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده، و الگویی برای ایستادگیِ درسآموز مبارزات ملتهای آزاده علیه استکبار جهانی به شمار میرود. جنگ هشت ساله از بزرگترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بینظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، بهگونهای که چراغی راهنما برای آیندههای نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی میگردد.
دستاوردهای مبارک دفاع مقدس
1. پیروزی ملت ایران
برخی از شاخصها و نشانههای این پیروزی عبارت است از:
. ناکامی توطئههای دشمن در نابود کردن انقلاب و نظام اسلامی
. حفظ تمامیت جغرافیایی بعد از دو قرن تجزیه تدریجی ایران در سایه توطئههای بیگانگان و بیلیاقتی حاکمان.
. ایستادگی جوان رزمنده در مقابل دشمن و احیا هویت ملی، به عنوان بالاترین افتخار ملی.
. پیروزی سیاسی بزرگ در معرفی عراق بهعنوان آغازگر جنگ
دفاع مقدس برای مسئولان و مردم میتواند گنجینهای ناتمام برای اداره کشور در تمام شرایط پیش رو باشد. والاترین مفاهیم انسانی و الهی و نیز برجستهترین نمونههای تدبیر در بحرانیترین شرایط و اتکای به ظرفیتهای داخلی و تلاش بیوقفه و موکولنکردن حجم فعالیت به حجم امکانات و داشتههای مادی، از بزرگترین و ارزشمندترین درسهای دفاع مقدس برای مسئولان و مردم است. #
نقش خطیر امام عسکری(ع) در زندهنگهداشتن آرمان تشییع
نقش حضرت امام حسن عسکری(ع) برای نجات شیعیان از هرگونه سردرگمی و انحراف بسیار خطیر و به شدت مشکل بود. مجموع عملکرد و مهمترین دستاوردهای امام عسکری(ع) را در زمینهی حساس حفظ آرمان در فضای واقعی- آرمانگرایی واقعبینانه-، میتوان در موارد ذیل عنوان نمود:
۱. زمینه سازی برای آگاهی شیعیان از وجود مبارک امام مهدی(ع).
۲. آماده کردن گروه شیعه برای عصر غیبت.
۳. استقرار، بسط و تقویت سازمان وُکلاء.
۴. ایجاد مدرسۀ فقیهان و آمادهسازی آن برای زمان غیبت، که با توجه به شرایط خاص و کوتاه امامت حضرت، تربیت و آمایش این تعداد از محدثین و شاگردان یک رکورد- بهدست آوردن بالاترین امتیاز در یک رقابت- محسوب میشود.
۵. موضع گیری در برابر فرق گمراه کننده متعدد و تبیین انحراف آنها برای جامعه شیعه.
مهمترین وظیفه ما در عصر غیبت، انتظار امام است؛ انتظار خود امام، نه انتظار چیز دیگری. اگر کسی از ظهور، رفاه و عدل بخواهد، او در انتظار امام نیست. این انتظار چند وظیفه را بر عهده ما میگذارد:
وظیفه اول، شناخت امام است. کسیکه امام را نمیشناسد، منتظر امام هم نیست، منتظر چیز دیگری است.
وظیفه دوم، معرفت اهداف امام و آثار ولایت امام است.
وظیفه سوم، دلبستگی و دلدادگی به این اهداف و تحقق آثار امام است.
وظیفه چهارم، امیدواربودن به این است که این آثار مثل عدل، حیات طیبه، نور، رفاه، امنیت، علم، کمالِ عقل و… در عالم محقق شود.
امیدآفرینی، بزرگترین خاصیت مهدویتآفرینی
بزرگترین خاصیت اعتقاد به «مهدویت» در میان شیعیان، امیدآفرینی است. جامعهی تشیع فقط به برجستگیهای تاریخ خود در گذشته متکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئلهی مهدویت طبق اعتقاد تشیع، در سختترین شرایط، دل را خالی از امید نمیداند و شعلهی امید همواره وجود دارد؛ میداند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهمترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است . اعتقاد به مهدی موعود، دلها را سرشار از نور امید میکند جامعهای که به مهدویت معتقد است، قوت قلب پیدا میکند
امام زمان(عج)، مظهر امید به آینده است؛ یعنی همهی امیدهایی که ما به چیزی پیدا میکنیم، ممکن است بشود، ممکن است نشود؛ امّا امید به اصلاح نهایی بهوسیلهی ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحبالزّمان (عجّلالله تعالی فرجه و ارواحنا فداه) امید غیر قابل تخلّف است. «السَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه»، وعدهی تضمینشدهی خدا است… «وَعداً غَیرَ مَکذُوب»؛ این وعدهی تخلّفناپذیر الهی است
اینکه پیغمبر و ائمّه فرمودند: «اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ اَفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ اِنتِظارُ الفَرَج»، معنایش این است که امّت محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، در هیچ حادثهای از حوادث زندگی دچار یأس و ناامیدی نمیشوند و همیشه در همه حال انتظار فرج دارند. انتظار یعنی امید، انتظار یعنی اعتقادبه اینکه یک آیندهی قطعیای وجود دارد؛ انتظار، سازنده است، در انتظار فرج امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد»
وظیفه پنجم، انسان خود را وقف این اهداف کند.
وظیفه ششم، باید اهل حلم و صبر باشد. او بهدنبال دولت مستعجل نیست، هرجای تاریخ که ایستاده، خودش را وقف امام میکند. حالا کاری ندارد به اینکه امام کی میآیند؟ امیدوار است همین امروز واقع شود، ولی این ربطی به ما ندارد که امام امروز میآید یا هزار سال دیگر. تدبیر الهی است مربوط به خود امام است. ما هرجای تاریخ که هستیم باید خودمان را خرج امام کنیم.