برگزاری نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری با حضور مدیر ستادو کارشناسان استان درشهرستان کهگیلویه
برگزاری نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری با حضور مدیر ستادو کارشناسان استان درشهرستان کهگیلویه

کانون‌های فرهنگی هنری پتانسیل‌ها و موقعیت‌های خوبی دارند که می‌توانند جوانان و نوجوانان را جذب کنند و نیروهای انقلابی تربیت نمایند.

به گزارش امیددنا به نقل ازروابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالکریم عبودی گفت: نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان با حضور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری و کارشناسان استان در کهگیلویه برگزار شد.

وی افزود: این کانون‌ها سفیران فرهنگی در بخش‌ها و روستاها و شهرها هستند و بازوان توانمند اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی.

عبودی بیان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری پتانسیل‌ها و موقعیت‌های خوبی دارند که می‌توانند جوانان و نوجوانان را جذب کنند و نیروهای انقلابی تربیت نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه یادآوری نمود: در حد توان به کانون‌ها کمک خواهیم کرد و باید از ظرفیت خود مساجد نیز استفاده شود و ادارات نیز باید در حد توان خود کمک کنند تا بتوانیم نسلی انقلابی تربیت نماییم.

در این نشست حجت الاسلام محمدی دوست مسئول کانون‌های مساجد شهرستان کهگیلویه، ضمن تشکر از همکاری‌های رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید میدان را برای دشمنان خالی کنیم، اگر سستی و کاهلی کنیم دشمن به ما هجوم خواهد برد، پس باید همیشه هوشیار باشیم و سنگر مساجد را خالی نکنیم.

وی افزود: تعداد ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری در شهرستان داریم که از زمان ساماندهی تاکنون با مشکلات زیادی مواجه شدند، با توجه به دوردست و صعب العبور بودن برخی بخش‌ها مسئولین باید همت کنند و کمک کنند تا این مشکلات مرتفع شود.

در ادامه نشست کریم لایقی‌زاده مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: مهمترین وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تربیت نیروی انسانی در تراز انقلابی است و باید استعدادهای بچه‌های محله را شناسایی کرده و نیروی مومن و انقلابی تربیت نمایند.

وی افزود: سیاست ستاد برای تخصیص عادلانه اعتبار، سامانه فهما را قرار داده که لازم است مدیران آموزش‌هایی لازم در این زمینه را ببینند و نسبت به توانمندسازی خود اقدام نمایند.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: دو کارگاه آموزشی برای بانوان جدیدی که مدیر کانون‌ها شده‌اند در نظر گرفته شده که یکی از این کارگاه‌ها دهم آذر ماه در یاسوج و کارگاه دیگر ۲۰ آذر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد که باید تدارکات لازم برای حضور در این کارگاه‌ها صورت گیرد.

سپس مسئولین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کهگیلویه نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه دادند.

در پایان از کانونهای فعال با اهدا الواح و هدایا تجلیل به عمل آمد.