شورای راهبری توسعه مدیریت استان ارتقای بهروری و کیفیت خدمات دهی دولت به مردم را برنامه و هدفگذاری قرار دهد.

به گزارش  امید دنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مراد علی پیوند روز دوشنبه در نشست شورای راهبری توسعه استان گفت تا قبل از سال ۱۴۰۲ شورای راهبری توسعه در استان تشکیل نشده بود اما طی سال جاری تشکیل و سه جلسه شورای راهبری برگزار شده است.
پیوند با اشاره به اینکه، ترویج و توسعه بهره وری، ارتقاء کیفیت خدمات دهی و توانمندسازی با ارائه آموزش در دستگاه های اداری مورد توجه استان قرار گرفته است عنوان کرد: برای تحقق این هدف کمیته های مربوطه باید برنامه های تخصصی در حوزه وطایف خود را ارائه دهند.
وی کیفیت بخشی، دقت و تسریع در انجام وظایف کمیته ها را ضروری دانست و افزود: امید آفرینی و اعتماد سازی مردم با ارائه خدمات سرلوحه برنامه ها و فعالیت های میدانی مسئولین باشد.
مرادعلی پیوند، بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران، نخبگان، علما، معتمدین و شرکت های دانش بنیان در راستای دستیابی بهتر به اهداف شورای راهبری توسعه مدیریت را راهکار مهمی دانست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به لزوم توجه به موضوع مهم بهره‌وری گفت: سال گذشته در زمینه بهره وری جایگاه خوبی نداشتیم که عدم صدور احکام اعضای شورای راهبری یکی از دلایل جایگاه نامناسب استان بود که امیدواریم این جایگاه ارتقا یابد.
وی اظهار داشت: بحث بهره وری برای کارشناس دستگاه ها ناشناخته است که دوره آموزشی برگزار شود و بهره‌وری به گفتمان تبدیل گردد.
پیوند، گام مهم بهره وری را گفتمان سازی دانست و بیان کرد در بهره وری نگاه فنی حاکم است و نسبت بهره وری به سرمایه گذاری در دنیا رو به افزایش است.
معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری با بیان اینکه بخشی از کار بهره وری رفع محدودیت‌ها است، اظهار داشت: برش استانی بهره وری در کنار برنامه کشوری دیده شده است.
پیوند با تاکید بر اینکه نگاه عالمانه نسبت به تصمیم گیری ها صورت گیرد، گفت: باید برگزاری منظم شورای راهبری توسعه نتایج خوبی برای استان در پی داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به ارتقای بهره وری با اجرای طرح تبسم اشاره کرد وگفت: طرح تبسم یکی از اقدامات تاثیر گذاری بوده که هم اکنون در سطح استان در حال اجراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم  گفت در مدل توسعه پایدار بهروری استان، پیشنهاد مدل با محوریت جذب نیروی تخصصی با نسبت شش به چهار است.
جهانگیر شاهینی خاطرنشان کرد در بحث قوانین استخدامی نقش سازمان مدیریت محسوس بوده و باید بر اساس قوانین مصوب گام برداشته شود.
وی با اشاره به اهمیت شورای راهبری، ابراز داشت: یکی از محورها و بازوهای اصلی توسعه، شورای راهبری توسعه مدیریت است که با هدف تحول کارآمدی در حوزه مدیریتی و نیروی انسانی تلاش می کند.
شاهینی گفت: همچنین بررسی سرزده از دستگاه‌ها را خواهیم داشت و مؤسسات غیردولتی نیز باید فرآیند خدمات مطلوب را عملیاتی کنند.