استاندار کهگیلویه وبویراحمد از حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر کرد.

به گزارش امید دنا و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز یکشنبه به مناسبت میلاد حضرت زینب ‌کبری(س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان شهید جلیل یاسوج ضمن گفت‌وگوی چهره‌ به‌ چهره با پرسنل این بیمارستان  با اهداء گل از تلاش‌های کادر درمان و پرستاران تجلیل کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پرستار منحصر در یک امور خاص است، گفت: پرشکان و پرستاران به دلیل خدمت و از خودگذشتگی که در حوزه درمان مردم انجام می دهند از جایگاه والا و رفیعی برخوردار هستند و قدردان آنها هستیم.
وی با اشاره به آزمون و امتحان بزرگی که حوزه بهداشت و درمان در ایام برگزاری بیماری کرونا داشت افزود: همه کشورهای جهان روزهای سختی را در بیماری کرونا پشت سر گذاشتند و پزشکان و پرستاران زیادی در راه مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
احمدزاده عنوان کرد در کشور ما هم کادر پزشکی و پرستاری مانند سایر نقاط جهان پای کار آمدند و به مقابله با این بیماری پرداختند و اولین شهید عرصه سلامت کشور هم پرستاری بود که در استان گیلان براثر ابتلا به این بیماری به درجه رفیع شهادت نائل شد که مردم در همه نقاط کشور در غم از دست دادن این پرستار محزون شدند.

استاندار ادامه داد در این استان هم پزشک متخصص دکتر زارعی در راه خدمت به بیماران در روزهای سخت کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شد و حوزه درمان و پزشکی استان هم ایام سختی را پشت سر گذاشت.
وی تصریح کرد به دلیل همین ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان و پزشکی است که آنها در لسان معصوم (ع) و بین مردم و در جامعه از جایگاه والایی برخوردار هستند.
احمدزاده گفت: حوزه پزشکی در سفر دور دوم دولت به استان دیده شد و بیش از یک هزار میلیارد تومان برای بیمارستان، درمانگاه ها و سایر زیرساخت های حوزه پزشکی اختصاص داده شد که با اختصاص اعتبارات استانی و اعتبارات از سایر ردیف‌ها، مبلغ اختصاص یافته به حوزه پزشکی افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.
وی عنوان کرد: هر چه بتوانیم حوزه پزشکی استان را مورد حمایت قرار دهیم و امکانات مورد نیاز بیماران را فراهم کنیم ارجاع بیماران به خارج از استان کاهش می یابد.
احمدزاده در پایان با اشاره به فرا رسیدن دهه اول فاطمیه گفت: دستگاه های اجرایی استان به خصوص فرهنگی در این هفته برنامه هایی موثر و سازنده اجرا کنند.