استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار داریم که توجه و حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد ویژه باشد

به گزارش امید دنا و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید علی احمدزاده روز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی به تشریح استان پرداخت و گفت این استان برخوردار از  نزدیک یک درصد خاک کشور، یک درصد جمعیت و ۱۱ میلیارد مترمکعب آب بوده که ۹ میلیارد مکعب آن از استان خارج می شود.

وی اظهار داشت در کمترین میزان ۲۲ درصد نفت صادراتی از استان ما است و گچساران جزو ابر مخازن نفت است.
به گفته وی، جمعیت سادات نسبت به کشور بالا است فرهنگ دینی بسیار غنی است و در سال های ۴۳- ۱۳۴۲ این استان که سر ستیز با رژیم طاغوت داشتند و دو بار توسط رژیم پهلوی بمباران شد که از افتخارات این استان است.
وی با اشاره به رشادت‌ها و پایمردی رزمندگان در دفاع مقدس گفت: کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت، اولین استان در زمینه اعزام نیرو به جبهه ها در سال ۵۹ بود که به عنوان برگ زرینی در تاریخ ثبت شده است و ۲۳ درصد از مردم استان در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور پیدا کردند.
احمدزاده با اشاره به اینکه، کهگیلویه وبویراحمد در همه عرصه ها ستونی از انقلاب بوده و هست و مردم ولایتمدار همواره در کنار انقلاب و رهبری هستند، خاطرنشان کرد در تمام صحنه ها از جمله حضور و مشارکت گسترده در انتخابات ها اول است.
وی با بیان اینکه دانشگاه های ما همه فعال هستند اما سهم ما از وزارت علوم تکمیل نشده است تصریح کرد با وجود اینکه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی داریم

پیشنهاد دانشگاه صنعتی دادیم و در سفر دبیر وقت شورا در سال گذشته مطرح و موافقت و حتی رسانه ای شد اما تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است.
استاندار بر این خواسته تاکید کرد و ادامه داد با تاسیس و آغاز بکار دانشکده صنعتی وابسته به دانشگاه یاسوج، امکان ارتقاء آن وجود دارد و گامی در جهت تربیت نیروهای فنی و تخصصی در بخش صنعت و ارتقای این حوزه در استان است.

 

احمدزاده با بیان اینکه درخواست داریم همه دانشگاه های استان از حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار شوند گفت: دانشگاه های ما نارسایی هایی دارند که در سفر رئیس جمهور دیده شده اند اما توجه بیشتر را می طلبد.
استاندار ابراز داشت در سفر دور دوم دولت با استان یک هزار میلیارد تومان برای حوزه علوم پزشکی در نظر گرفته شد، دانشگاه یاسوج هم دیده شد اما برخی از دانشگاه های ما به دلیل حجم بالای مشکلات و کمبودها نیازمند حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که انتظار داریم در این خصوص توجه ویژه شود.