مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش امید دنا  و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز پنجشنبه در این مراسم با تسلیت آغاز دهه دوم ایام فاطمیه؛ گفت: مجالس ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خور شان برگزار شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ترویج فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری تاکید کرد و گفت: باید حوزه پژوهش و پژوهشگری حمایت شوند و پژوهشگران هم باید بستر رشد و توسعه را فراهم کنند. 
وی بیان کرد: نگاه به پژوهش با توجه به پیشرفت علمی در دنیا و ایران مرز و محدوده سنی نمی‌شناسند و دیگر نیازی نیست کسی منتظر باشد تا مراحل علمی را طی کند و به درجه استاد تمامی برسد و بعد کارهای پژوهشی انجام دهد.
احمدزاده عنوان کرد: امروزه دانش‌آموزان به حوزه پژوهش ورود کردند و طرح‌های خوبی هم ارائه دادند، دانشجویان زیادی هم در این حوزه نخبه هستند و نخبگانی داریم که مایه فخر و مباهات هستند.
استاندار با بیان اینکه در عرصه پژوهش و پژوهشگری باید برای خدمت به بشریت هزینه شود، گفت: جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نمونه بارز استفاده از پژوهش علیه بشریت است که از سلاح های فسفری علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و غزه استفاده می شود.
احمدزاده با بیان اینکه البته اغلب پژوهشگران در تلاش برای خدمت به بشریت هستند، گفت: پژوهشگران و دانشمندان ایرانی از قدیم الایام تاکنون خدمات زیادی به بشریت کردند، در بیماری کرونا، الکل که توسط محمّد زَکَریای رازی دانشمند بزرگ و نامدار ایرانی کشف شد خدمت ارزنده ای به جامعه بشری بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نجوم، ریاضیات و در بسیاری حوزه های دیگر دانشمندان زیادی تربیت کردیم، گفت: حوزه و دانشگاه نیز با استفاده از مبانی دینی اندیشمندان وپژوهشگران زیادی تربیت کردند و به جایگاه های رفیعی نیز دست پیدا کردند.
احمدزاده با اشاره به اینکه زمینه پژوهش در استان فراهم است، افزود: پژوهش‌های صورت گرفته به صورت میدانی پیگیری شود.
استاندار ادامه داد در حوزه علوم فکری اقدامات زیادی صورت گرفته و پژوهش‌هایی انجام شده است، اما این پژوهش‌ها نباید در کتابخانه‌های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بماند و خاک بخورد.
احمدزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیازمند کارهای دانش بنیان و عبور از کارهای سنتی هستند، گفت: برای اجرایی شدن برنامه های دولت در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی نیازمند کارهای پژوهشی هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: هزینه های تمام شده در کشور ما بالا بوده و باید حتما تغییرات دانش‌ بنیان انجام شود که نیازمند کارهای تحقیقاتی هستیم لذا میان مدیران دستگاه‌های استانی، اندیشمندان و پژوهشگران تعامل ایجاد شود و باید خروجی کارهای پژوهشی دانشگاه‌ها از ادارات بیرون بیاید.
در پایان از پژوهشگران، نخبگان، نفرات برگزیده جشنواره خوارزمی و نفرات برتر المپیادها با اهداء هدایایی تجلیل شد.