گل آلود شدن منابع تامین آب برخی روستاهای چرام کهگیلویه وبویراحمد
گل آلود شدن منابع تامین آب برخی روستاهای چرام کهگیلویه وبویراحمد

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارش های سیل آسای اخیر در سطح استان موجب گل آلود شدن برخی منابع آب چرام به ویژه در روستاهای این شهرستان شده است.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، محمود سپهر روز شنبه در این رابطه اظهار کرد: در پی بارش های سیل آسای هفته های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار طی سالیان اخیر، شاهد جوشش چشمه های فراموش شده در برخی روستاهای استان و به ویژه چرام بودیم.

وی افزود: این اتفاق و سیل های آبرفتی بالادست باعث گل آلودن شدن آب چشمه ها و همچنین اثر پذیرفتن برخی چاه ها و منابع آب تأمین روستایی از این بارش ها شد.

سپهر بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال ( با حوزه تاثیر روستاهای القچین، تمبی، شیخ حسین ، بلدان، بردیان و…) یکی از منابع اصلی تأمین آب چرام است که گل آلود شده و همکاران در حال انجام تدابیری برای رفع این ایراد هستند.

وی تصریح کرد: آب در مدار اگرچه برای مصارفی مثل شست و شو قابل استفاده است اما برای آشامیدن مناسب نیست و باید مدتی ساکن بماند و بجوشد تا قابل مصرف شود.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب افزود: آب برخی روستاها از منابع دیگر تأمین شده و اتصال شبکه آب انها روستا به ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال محدود شد تا مشکلشان رفع شود.

وی ادامه داد: تلاش همکاران ما رفع این چالش در کوتاه ترین زمان ممکن است، ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق از همراهی مردم کمال تقدیر را داریم.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.