پل چهارم بشار همچنان در رویای افتتاح
پل چهارم بشار همچنان در رویای افتتاح

پل چهارم بشار پس از حدود ۱۰ سال از زمان کلنگ زنی در میان وعده‌های مسئولان و شهرداری یاسوج همچنان در رویای افتتاح به سر می‌برد.

به گزارش امید دنا ، پل چهارم بشار (پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال ۹۴ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
نستهن مقدم شهردار وقت شهر یاسوج به مردم قول داد که این پال دو سال بعد یعنی سال 1398 به بهره برداری می رسد چندی نگذشت که وی مجددا این زمان را دو سال تمدید کرد و گفت که 1400 تکمیل می شود.
سوم شهریورماه ۱۴۰۲ معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج گفت که در صورت تزریق اعتبارات، پل چهارم “بِشار” یاسوج ظرف ۳٠ روز آینده یعنی مهرماه ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک می‌رود؛ اما این وعده هم تحقق نیافت.
کیوان آشنا شهردار فعلی شهر یاسوج برای چندمین بار است که وعده افتتاح این پل را می دهد زیرا او گفت این پل نوروز امسال افتتاح می شود ولی باز هم خبری از افتتاح نشد.
آشنا چندی پیش هم با بیان اینکه عملیات پل چهارم در حال تکمیل است، عنوان کرد که پیمانکار قول تحویل این پل تا اسفندماه سال ۱۴۰۲، را بنا بر تعهدات انجام شده داده اما با توجه به مشکلاتی که در خرید برای پیمانکار پیش آمد، تا ۲۰ روز دیگر و در آخر فروردین این پل تحویل داده خواهد شد.
جالب اینکه علیرغم همه این وعده ها هجدهم اردیبهشت ماه امسال معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آب پاکی روی دست مردم ریخت و گفت پروژه معارضاتی دارد که تلاش داریم تا در کمیسیون ماده ۵ آن‌ها را رفع کنیم و اضافه کرد که پل چهارم بشار یاسوج تا ۳۰ روز آینده بر اساس قول‌هایی که پیمانکار و شهردار یاسوج داده به بهره‌برداری می‌رسد.
روستا از موانع سر راه پل چهارم بشار یاسوج صحبت کرد و قرار شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در این خصوص در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
پل چهارم بشار طرحی مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی های مهم این پل دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد، جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک خواهد بود.
این در حالی است که سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت، سال ۱۴۰۱ هم علی‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نبود از محل اعتبارات نفت ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه در نظر گرفته شد و طبق اعلام حوزه عمرانی استانداری، پیمانکار پل چهارم بیشترین پول را دریافت کرد.
ناگفته نماند که یکی از دغدغه های مردم در سفرهای شهید جمهور به استان همین پل چهارم بشار بود به گونه ای که شهید جمهور بر تکمیل این طرح تاکید کرد اما اینکه این طرح همچنان اندر خم وعده هاست پازلی برای مردم شهر یاسوج است.