گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان
گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهای استان

تشریح مناسبت‌های هفته از جمله سالروز رحلت امام خمینی کبیر (ره)، قیام ۱۵ خرداد، روز دحوالارض و توجه ویژه به انتخابات پیش رو محور‌های سخنان امروز ائمه جمعه استان بود.

به گزارش امید دنا ، امام جمعه موقت سی سخت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) گفت: امام هیچ کاری را بدون توجه به رضایت خدا انجام نمی‌داد و روحیه خدمت به مردم داشت.
حجت الاسلام موسوی افزود: امام حرکت‌های منافقان را مراقبت کرد و مراقب بود کاری علیه نظام و مردم انجام نشود، شب‌ها زیارت جامعه و روز ها 10 جزء قرآن می‌خواند.
گزیده خطبه های نماز جمعه پاتاوه
امام جمعه پاتاوه با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله سی وپنجمین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای15خرداد وگرامیداشت سالروز انتخاب امام خامنه‌ای سلام الله علیه، به رهبری جهان اسلام ،در سال ۱۳۶8 گفت: جهان شمولی وصیت‌نامه امام خمینی رحمت الله علیه، توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب است.
حجت الاسلام سیادت به سخنان رهبرمعظم انقلاب در پیام جامعی، افتتاحیه مجلس دوازدهم وسالروز قیام15خرداد 1342گریزی زد وگفت: مجلس باید آرامبخش و امید آفرین و برانگیزاننده ی همت‌ها و دعوت کننده و همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.
گزیده خطبه های نماز جمعه سرفاریاب
خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به مناسبت های پیش روی هفته، سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، گفت: مقابله با ظلم و استکبار یکی از مهمترین میراثها و مسائلی بوده که حضرت امام خمینی (ره) نسبت به آن عمل کرده و سفارش نموده است.
حجت الاسلام زارعی پور به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ که زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود، اشاره کرد و افزود: خون پاک شهدا که برگرفته از قیام سیدالشهدا است، همواره آثار و برکات زیادی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در پس شهادت رئیس جمهور عزیز آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، با حضور و هوشیاری مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو، زمینه پیشرفت و ادامه مسیر خدمت صادقانه فراهم خواهد شد.
حجت الاسلام زارعی پور ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض را یادآور شد و افزود: در این روز که به اذن و رحمت خداوند زمین گسترده و قابل سکونت شده است باید برای فرج امام زمان (عج) که مایه عدالت و رحمت الهی بر روی زمین است، دعا کنیم.
وی با اشاره به هفته ملی بدون دخانیات، از نقش عموم مردم و خانواده ها در کاهش اعتیاد به مصرف مواد دخانی و پیشگیری از خسارتهای مالی و جانی اشاره کرد و گفت: مصرف دخانیات منشأ بسیاری از بیماریها است و نام گذاری این هفته فرصتی است برای آگاهی بخشی در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات و آثار مواد مخدر و دخانیات است.

ونظامی خود کاملا اعتماد داریم وبهترین کارشناسان را داریم که مردم خیالشان راحت باشد.
امام جمعه باشت تاکید کرد: همه مردم به احترام خون شهدای خدمت که درراه مردم خون خود را ریختند باید درانتخابات شرکت کنیم وباید تبلیغ وتشویق به انتخابات بکنیم وپرشور شرکت کنیم
حجت الاسلام گنجه ای با ابراز گله مندی از مسئولان به خاطر کمبود آب آشامیدنی در برخی روستاهای این شهرستان گفت: امیدواریم مسئولان در خصوص رفع مشکل بی آبی روستاهای درک، لار و تلچگاه تدبیری بیندیشند.

گزیده خطبه های نماز جمعه مارگون؛
امام جمعه مارگون هم گفت: در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفت، چرا که هدف دشمن این است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند و برای سرنوشت کشورشان تصمیم نگیرند .
حجت الاسلام خواجه پور به حضور نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در جمع نمازگزاران مارگون اشاره و با ذکر چند نکته برادرانه و دلسوزانه خطاب به وی، اظهار کرد: همه می‌دانیم که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قوای حاکم در کشور متصدی سه کارکرد مهم از جمله قانونگذاری، تفسیر قوانین عادی و اعمال نظارت بر حسن اجرای قوانین است.
امام جمعه مارگون با اشاره به اینکه تمام نمایندگان مجلس باید در این سه محور رسالت خود را انجام دهند، ادامه داد: نماینده‌ای در رسالت خود موفق است که بدون هیچ گونه توجهی به مسائل حاشیه‌ای برای رفع مشکلات مردم از تلاش و کوششی دریغ نکند.
گزیده خطبه های نماز جمعه لیکک؛
امام جمعه لیکک درجمع نمازگزاران این شهر با اشاره به در پیش رو بودن چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حضور پرشور و شعور در انتخابات 8 تیرماه 1403 و انتخاب فرد و دولتی اصلح تاکید کرد.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه مردم باید به دولتی رای دهند که شکاف های سیاسی و اجتماعی که در ادوار گذشته وجود داشت را ترمیم کند افزود: دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید رئیسی ، تلاش فراوانی برای انسجام و ائتلاف و برادری نمود و ما به چنین دولتی نیازمندیم تا این مسیر را تداوم دهد.
وی با اشاره به چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ره ، به ویژگی های منحصر به فرد آن عالم فرهیخته و مجاهد پرداخت و گفت: باید مراسم ارتحال امسال را باشکوهتر از گذشته برگزار کنیم.

 

 

 

  • نویسنده : اسما رهبریان