امام جمعه یاسوج: دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی سنگ تمام گذاشت
امام جمعه یاسوج: دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی سنگ تمام گذاشت

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی سنگ تمام گذاشت و اعتبارات بی سابقه ای به این حوزه تزریق شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد ائمه جمعه استان درخصوص مسائل مختلف از مسائل محیط زیستی گرفته تا مباحث فرهنگی، عفاف و حجاب، مسائل سیاسی و تغییر دولت اظهارنظر کردند.

آیت الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در یاسوج، اظهار کرد: پنجم مردادماه سالروز برگزاری نخستین آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی است که پایگاه مهم نماز جمعه عامل تولید قدرت و امنیت برای کشور، نظام و انقلاب است.

وی افزود: کرونا بسیاری از اجتماع ها از قبیل مساجد، مدارس، حسینیه ها را به تعطیلی کشاند که اکنون باید زیرساخت ها برای این مراکز مهم تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:مدیران و مسئولان و کارمندان باید در نمازهای جمعه شرکت کنند البته وظیفه عموم مردم است که در نماز جمعه شرکت کنند.

آیت الله حسینی بیان کرد: در کشور کارهای فرهنگی بسیاری صورت گرفته به گونه ای که کارهای خوبی در زمینه ساخت مساجد، حسینیه ها، زائرسرای مشهد، موکب های اربعین و راهیان نور انجام شده است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات به استان در زمینه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ در این دولت بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر جریانی که سر کار می آید باید مشی انقلابی و خدمت به مردم و مصالح عمومی را در نظر داشته باشد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: کارهای بسیاری به واسطه این انقلاب در جامعه انجام شده و انقلاب معجزه کرده است نباید با نقد غیرمنصفانه کارها را زیر سوال ببریم.

وی عنوان کرد: مسائل فرهنگی از جمله تیراندازی‌ها، خواننده ها در مراسم عزاداری، ریخت و پاش ها در مجالس و موارد مشابه باید مد نظر باشند و فرهنگ های وارداتی را کنترل کنیم.

وی از غیبت بسیاری از مدیران در نشست شورای فرهنگ عمومی انتقاد کرد و گفت: جای تاسف و اعتراض وجود دارد که این مدیران حضور ندارند.

امامان جمعه در سنگر نماز جمعه مدافع انقلاب اسلامی و مدافع مردم اند

مدیردفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامان جمعه در سنگر نماز جمعه مدافع انقلاب اسلامی و مدافع حق و مطالبه گر مطالبه مردم اند.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی عنوان کرد: مردم محور حاکمیت هستند و ائمه جمعه مدافع نظام و مردمند. وی بیان کرد: نماز جمعه متعلق به همه مردم و قلب فرهنگی هر شهر است.

مدیردفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است باید همه در تقویت نهاد نماز جمعه تلاش کنیم. به منظور گرامی‌داشت پنجم مردادماه ۲ قرارگاه تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در این هفته تجلیل از ائمه جمعه، سرکشی از خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه و موارد دیگر انجام خواهد شد.