ساخت 19 هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
ساخت 19 هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

یکی از اولویت‌های مهم کشور ساخت مسکن است که این موضوع در قالب نهضت ملی در کهگیلویه و بویراحمد با تعداد 19 هزار واحد در حال ساخت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «امید دنا » یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های  خانواده‌ها داشتن سرپناه و خانه است تا با آسودگی خاطر زندگی کنند و طعم تلخ پرداخت اجاره‌های سنگین  و رهن‌های نجومی را تجربه نکنند و ابتدای زندگی آنها با سختی و مشقت همراه نباشد.

اهمیت این موضوع سبب شده است تا ساخت مسکن برای اقشار مختلف جامعه  در طی سالیان مختلف دنبال شود هرچند توجه به ساخت مسکن در دولت‌های مختلف با شرایط خاص خود همراه بود؛ اما در سالیان اخیر اهمیت آن سبب شد تا ساخت مسکن در رده مهم‌ترین اولویت‌های کشور قرار گیرد.

نهضت مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر نقاط کشور شرایط مختلفی را طی می‌کند به‌گونه‌ای که در چند سال گذشته تلاش‌های مختلف برای ساخت مسکن ادامه داشته است و دراین‌رابطه پیش‌بینی‌های مختلفی برای ثبت‌نام متقاضیان، تأمین زمین، ساخت مسکن و نهایتاً واگذاری صورت‌گرفته است.

در برنامه چهارساله مسکن  استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری ساخت مسکن خانه در قالب طرح های مختلف مسکن  در دستور کار قرار دارد تا اقشار مختلف صاحب مسکن و خانه شوند. ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خانه‌های روستایی در مناطق مختلف استان با پیشرفت‌های مختلف مورد توجه است.

ساخت 19 هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته بررسی مطالبات مردمی و حل مشکلات آنها نقش مهمی در کمک به اهداف پیش‌بینی شده در ساخت مسکن دارد؛ زیرا یکی از مهم‌ترین هدف‌های ساخت مسکن رضایت مردمی و خانه‌دار کردن افراد بدون خانه و سرپناه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو  با خبرنگاران » در خصوص آخرین وضعیت مسکن ملی گفت: در حوزه مسکن بیش از ۱۹ هزار واحد در حال ساخت داریم که حدود ۴ هزار واحد در سال ۱۴۰۲ افتتاح  شده و تلاش داریم تا پایان ۴ سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.

 

ساخت 19 هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تعداد  ساخت 4 میلیون مسکن حدود   ۴۷ هزار  و ۸۰۰ واحد اعلام شد که ۷۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی داشتیم، که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۱۱ نفر حائز شرایط شدند.

محمد راستا گفت: در زمان حاضر  از ۱۹ هزار واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

منبع صبح زاگرس