آتش‌سوزی خامین کنترل شد/ اکیپ‌های محیط‌زیست و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند
آتش‌سوزی خامین کنترل شد/ اکیپ‌های محیط‌زیست و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: پس از ۹۶ ساعت تلاش شبانه روزی نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، مدیریت بحران استان و شهرستان، هلال احمر، جهاد کشاورزی ، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی ،اعضاء شورای اداری شهرستان باشت، تشکل‌های مردمی، کوهنوردان، جامعه محلی و طبیعت دوستان، آتش کوه خامین بامداد امروز به تحت کنترل درآمد و امیدواریم بار دیگر شاهد شعله کشیدن آتش نباشیم.

سعید جاودان‌خرد با اشاره به اینکه عامل انسانی علت آتش سوزی‌های چند روزه خامین است، گفت: همکاران ما در یک نقطه موفق می‌شدند آتش را مهار کنند، اما فورا خبر می‌رسید در چندین نقطه همزمان آتش شروع شده که این نشان از تعمدی بودن دارد که  ورود جدی نهادهای امنیتی ضروری است. 
 وی نصریح کرد: صعب‌العبور بودن منطقه، وزش باد شدید، وجود علوفه‌های زیاد و بیش از حد خشک در مراتع و وجود سرشاخه های خشک شده باعث می‌شد آتش به سختی مهار شود.
وی با اشاره به اینکه میزان برآورد خسارت و علل آتش سوزی بعد از مهار، ارزیابی خواهد شد، بیان کرد: آنچه تا کنون گزارش نشده این است که در این آتش سوزی گزارشی از تلفات حیات وحش نداشته‌ایم .
جاودان‌خرد  اظهار کرد:  به منظور پایش منطقه و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش‌، هم اکنون اکیپ‌هایی از محیط زیست و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند تا ۴۸ ساعت آینده و تا زمانیکه از سرد و خاموش بودن آتش مطمئن شوند نیز حضور خواهند داشت‌.
 وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری همه کسانیکه در این ۴ روز در کنار نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بودند، گفت: قطعا هر قدمی در راه حفاظت از طبیعت نوعی جهاد و حفاظت از انفال الهی محسوب می‌شود و ما قدردان زحمات شما خواهیم بود و امیدواریم که دیگر شاهد شعله  کشیدن آتش در طبیعت نباشیم.