اعتبارات امسال کهگیلویه وبویراحمد به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
اعتبارات امسال کهگیلویه وبویراحمد به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعتبارات امسال استان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام شد و رشد حدود ۸۰ درصدی دارد.

به گزارش امید دنا  و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بودجه استان در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

احمدزاده با اشاره به تلاش‌ها و چانه‌زنی‌ها برای اختصاص اعتبار خاطرنشان کرد در سطح ملی باید تلاش و کوشش کنیم تا اعتبارات بیشتری به استان اختصاص داده شود و بعد از آن هم باید تلاش‌ دو چندان شود تا اعتبارات تخصیص کامل یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مبالغ می‌تواند گره از کار مردم باز کند و اگر اعتباری اختصاص داده می‌شود و کاری صورت نمی‌گیرد بخشی از کار مردم راکد می‌شود، افزود: اعتبار تخصیص داده شده نباید در حساب دستگاه ها راکد بماند و در حوزه های مختلف هزینه نشود.
احمدزاده تاکید کرد: استان با تنش آبی مواجه است و در حوزه راه و جاده سازی مشکلاتی وجود دارد و با زندگی و جان مردم سر و کار داریم با این شرایط تاسف آور است که اگر پولی به حساب دستگاه‌ بیاید و چند ماه در دستگاه ها راکد بماند.
استاندار با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دستگاه های اجرایی گفت: پیمانکاران معطل پول نمانند و در پروژه ها وقفه ایجاد نشود.
وی افزایش بودجه استان در سه سال اخیر را ثمره پیگیری ها و نشست های تخصصی در سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: بودجه استان در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
وی تاکید کرد این استان به لحاظ بودجه ای از جایگاه ۲۰ کشوری اکنون به جایگاه سوم رسیده است، البته مشکلات زیاد بوده و کفایت نمی‌کند و باید این افزایش ها تداوم داشته باشد.
به گفته احمدزاده در نشست های تخصصی که در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اعلام کردیم که پایه بودجه استان خوب نیست و باید تغییر کند که خوشبختانه این مهم رخ داد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با جابه‌جایی اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش و اضافه شدن به حوزه نیرو مخالفت کرد و گفت هر چند در حوزه وزارت نیرو برای رفع تنش آبی و محرومیت زدایی اعتبار خوبی به استان داده نشد اما قابل پذیرش نیست که اعتبارات آموزش و پرورش به خاطر حوزه نیرو، کم و یا جابجا شود.
احمدزاده با بیان اینکه هر چند وضعیت مدارس از تنش آبی بحرانی تر است، گفت با اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم اما همه تلاش ها را بکار گرفته ایم تا اول مهر به خوبی از دانش آموزان استقبال کنیم.

وی به وجود ۴۸۳ مدرسه ناایمن در استان اشاره کرد و گفت: وقتی این تعداد مدرسه ناایمن داریم چرا باید پول آموزش و پرورش را برای دستگاه‌ دیگری جابه جا کنیم و اگر خدای نکرده در همین مدارس اتفاقی برای دانش آموزی رخ دهد چه جوابی می‌خواهیم به خانواده ها بدهیم.
استاندار در خصوص واگذاری زمین کشاورزی به طرح های صنعتی در گچساران هم گفت: چندین میلیارد تومان پول خرج کردیم برای آبرسانی به زمین های کشاورزی مرغوب در گچساران بعد بخواهیم آن را برای طرح های صنعتی واگذار کنیم که این کار قابل توجیه نیست.
احمدزاده تاکید کرد: طرح های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی از جمله خان احمد اجرا شود و نباید با واگذاری زمین های کشاورزی این بخش را از بین ببریم.
استاندار همچنین در خصوص اتصال استان به آزادراه شیراز- اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.
وی با اشاره به تفویض بخشی از اختیارات سیاست دولت در اجرای طرح مولدسازی به استانداران، بیان کرد: شناسایی کامل اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی اعم از تشخیص مازاد، مستندسازی و تثبیت مالکیت به استانداران تفویض شد.
احمدزاده عنوان کرد: تشخیص مازاد بودن اموال و «ارزش‌افزایی» و تشخیص اینکه این «ارزش‌افزایی» به چه نحوی در حداقل زمان ممکن حاصل شود نیز به استان‌ها واگذار شد.
وی افزود: همچنین، قیمت‌گذاری اموال بنا بر دستورالعمل مصوب هیأت عالی با کارگروه استانی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم به افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اعتبارات این استان در سال ۱۴۰۳ به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
شاهینی اعلام کرد اعتبارات پارسال حدود ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت برای تکمیل همه طرح‌های عمرانی موجود و نیازمندی‌های استان به بیش از ۱۴۵ همت اعتبار لازم است.
شاهینی با اشاره به اینکه تعهد درامدی مولد سازی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ میلیارد تومان بود که محقق شد، گفت: تعهد درآمدی استان از محل مولدسازی برای امسال بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.