خط و نشان بازرسی برای متجاوزان به عرصه‌های ملی
خط و نشان بازرسی برای متجاوزان به عرصه‌های ملی

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در زمینه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی مصلحت اندیشی نداریم و قاطعانه با زمین خواران مبارزه می‌کنیم.

به گزارش امید دنا  از یاسوج، محمد مهدی صالحی در بازدید سرزده از نهالستان آبشار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری در حفاظت از انفال همیشه علاقه‌مند و پای کار بوده و در این راستا سازمان بازرسی نیز حمایت قاطع از منابع طبیعی و انفال را اولویت می‌داند.

وی وضعیت استان در تولید نهال و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را رضایت بخش دانست و افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بوده،طرح بزرگی است که منابع طبیعی استان نیز عملکرد خوبی به تناسب منابع و امکانات داشته است.

صالحی ابراز کرد: با توجه به این‌که در تجهیز و توسعه نهالستان‌ها جهت تولید نهال اعتبار شرط اساسی است آمادگی داریم با اعلام منابع طبیعی پیگیری لازم را از دستگاه‌های متولی برای حمایت و همکاری انجام دهیم.

رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این‌که منابع طبیعی نگاه ویژه‌ای به مردم با شعار منابع طبیعی با مردم و برای مردم دارد کار بسیار خوبی است و ما نیز آماده همکاری در همه طرح‌های منابع طبیعی هستیم.

صالحی همچنین تأکید کرد در مقابل دست درازی به منابع طبیعی محکم بایستید و ما هم طبق وظیفه خود قاطعانه حمایت می‌کنیم و در شورای دستگاه‌های نظارتی به‌صورت ویژه به حمایت قاطعانه از منابع طبیعی خواهیم پرداخت.

وی همچنین بر اهمیت برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی در زمینه حراست از منابع طبیعی تأکید کرد و پیشنهاد داد با توجه به قرارگیری نهالستان در محدوده آبشار یاسوج برنامه‌های فرهنگ‌سازی به‌ویژه نصب تابلوهایی با پیام‌های حراست از منابع طبیعی در اطراف نهالستان و در معرض دید عموم مردم انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: بازرسی استان با برنامه ریزی دقیق و منظم و نظارت‌های دوره ای خود در سطح ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، همواره اقدامات مهم و قابل تقدیری را در جهت شناسایی آسیب‌ها، پیشگیری از مخاطرات، راهنمایی و پیشنهادات در انجام امور داشته که منجر به کاهش مخاطرات بسیار زیادی برای همکاران و منابع طبیعی شده، که شایسته تقدیر است.

 

سعید جاویدبخت ضمن تشریح وضعیت منابع طبیعی استان، گزارش مختصری از اقدامات مهم منابع طبیعی در بخش‌های مختلف از جمله تولید نهال و جنگل‌کاری، پروژه‌های آبخیزداری، گیاهان دارویی، رفع تصرف و قلع‌وقمع ارائه کرد.

وی تصریح کرد: حسب منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با تمام توان پای کار آمدیم و در سال اول یعنی 1402 تعداد 13 نهالستان دائمی و موقت (شامل 8 مورد دولتی، 4 مورد خصوصی و 1 مورد مشارکتی) را تجهیز و آماده تولید نهال کردیم.

جاویدبخت افزود: در سال اول این طرح عظیم و مردمی توانستیم عملیات نهالکاری و بذرکاری را با اجرای پویش های مختلف مردمی و با حضور اقشار مختلف از جمله بسیج و سپاه، دانش آموزان، طلاب، هلال احمر، تشکل های مردم نهاد و همیاران طبیعت در سطح حدود 2680 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و‌بویراحمد تصریح کرد: بحث ترویج و فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در حفاطت از منابع طبیعی را نیز به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.