بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر
بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت دستورالعمل‌های پدافندی و پایداری تامین آب سد کوثر تاکید کرد.

به گزارش امید دنا و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یداله رحمانی به همراه معاون سیاسی امنیتی استانداری،
فرماندار شهرستان گچساران ، مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای و تیم همراه از سد کوثر و تأسیسات حساس آن بازدید کرد.

این بازدید در راستای بررسی آمادگی و اقدامات پیشگیرانه پدافند غیرعامل و آمادگی سایبری تأسیسات مهم و نیز پروژه‌های مهم تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی انجام گرفت.

یداله رحمانی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده صورت گرفته در حوزه آب منطقه‌ای بر رعایت کلیه دستورالعمل‌های پدافندی و الزامات مزبور و پایداری تامین آب مناطق هدف تاکید کرد.

استاندار همچنین پیگیری تامین اعتبار لازم به منظور تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های تعمیراتی موجود و نیز پروژه‌های مهم متصل به سد در سطح ملی را از جمله اولویت های مهم استان برشمرد.

در ادامه مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد کوثر هم‌اکنون با ۸۰ درصد پرشدگی مخزن و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بالاترین درصد پرشدگی را در سدهای کشور دارا است.

آرش مصلح عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر اقداماتی از جمله عملیات ریزش‌برداری و مهار توده سنگ مشرف به تاسیسات حساس سد، خرید پیشرفته‌ترین دستگاه پایش کیفی آب، آغاز عملیات اجرایی هوشمند سازی و حفاظت فیزیکی سد، افزایش نیروی‌های حراست، ارتقا سامانه‌های سایبری و…. در سد با هماهنگی استانداری ، وزارت نیرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور تامین اعتبار و انجام پذیرفته و همه عوامل فنی و مدیریتی بصورت شبانه روزی در ادامه و استمرار آن تلاش خواهند داشت .

وی از آخرین وضعیت طرح های مهم متصل به سد و سامانه آن از جمله شبکه آبیاری لیشتر و خیرآباد، تنگ انگشترک و آبرزی، آب شرب گچساران، آب کشاورزی دشت مور، آب شرب بهمئی، آب صنایع نفت، گاز، پلیمر و پتروشیمی گچساران و نیز طرح تامین آب شرب دهدشت، چرام، سوق، لنده و ۳۰۰روستای مسیر ارائه شد.

 

پایان پیام/