جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد روی ریل توسعه و پیشرفت
جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد روی ریل توسعه و پیشرفت

طی چهارماه گذشته و با وجود مشکلات عدیده و رکود چندین ساله قبلی، جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت و در ریل توسعه قرار گرفته است.

صاحب سروش فر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه جهاددانشگاهی روی ریل توسعه قرار گرفته است، افزود: جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری و… فعالیت دارد که تلاش‌های فراوانی برای رشد و افزایش این فعالیت‌ها در حال انجام است.

وی یادآورد شد: برنامه راهبردی 2 تا 5 ساله برای این واحد در نظر گرفته شده است و طلیعه تحقق این برنامه، اهداف و چشم اندازهای بزرگ و دست یافتنی در استان، به لطف خداوند متعال و با کمک و تعامل با مسئولین کشوری، نمایندگان و مدیران استان اتفاق افتاده و تا پایان این برنامه راهبردی با سرعت به سمت چشم انداز ترسیم شده حرکت خواهیم کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با وجود مشکلات عدیده و رکود چندین ساله قبلی، روند پیشرفت و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده جهاددانشگاهی استان شامل کارخانه فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه در گچساران، مراکز درمانی تحقیقاتی ژنتیک و سرطان، مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل که همگی تعطیل و یا در رکود به سر می بردند، با برنامه ریزی منظم و به سرعت پیش می‌رود. علاوه بر توسعه این مراکز، راه اندازی مراکز تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی و خدمت رسان دیگر برای اولین بار و برای اهداف میان مدت و بلند مدت و توسعه واحد در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و کارآفرینی انجام شده طی این مدت اظهارکرد:
افزایش تعداد فراگیران دوره های آموزشی در قالب طرح‌های مشارکتی جدید با تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران و مسئولین دانشگاه ها و مدارس استان، راه‌اندازی مراکز آموزشی در شهرهای مادوان و بوستان، شهرستان‌های باشت، چرام، لنده برای اولین بار و رایزنی برای فعال کردن مراکز مشابه در دیگر شهرهای استان و پیگیری و راه‌اندازی دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه یاسوج، دانشکده نفت گاز گچساران، دانشکده صنعت معدن چرام و دیگر دانشگاه های استان، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت سازمان‌ها و نهاد‌های خدمات رسان استان جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و دوره های آموزشی از مهمترین اقدامات در این بخش بوده است.
سروش فر بیان نمود: با موافقت معاونت محترم سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار به منظور استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره 2 قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا تسهیلات اشتغالزایی در اختیار جهاد دانشگاهی برای پرداخت به متقاضیان در شهرها و شهرستان مختلف استان قرار گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین طی حدود چهار ماه اخیر، چهار آزمون استخدامی ویژه معلولان، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، ثبت اسناد املاک و طرح شهید زین الدین در استان را با موفقیت برگزار کرده ایم.

سروش فر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهشی این واحد تصریح کرد:
با پیگیری‌ و رایزنی‌های صورت گرفته جهت تکمیل و تجهیز مراکز درمانی و پژوهشی (آزمایشگاه، ژنتیک، سرطان) جهاد دانشگاهی استان، اعتباراتی ویژه برای اولین بار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: توسعه مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل با هدف پالایش عسل‌های تولیدی در استان، آنالیز و تشخیص کیفی، بسته‌بندی بازارپسند و در نهایت بازاریابی و فروش عسل‌های تولیدی و کمک به زنبورداران راه‌اندازی شده که این مرکز با نام زنجیره تولید عسل و فرآورده‌های جانبی آن مشغول به‌کار است و به مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی عسل‌های تولیدی در استان تبدیل شده و اقدامات و پیگیری های هدفمندی با همکاری مرکز تحقیقات و کاوشکده جهاد دانشگاهی کرج جهت تقویت این مرکز برای رفع نیازهای بازار ملی و بین المللی در حال انجام است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین پیگیری‌های لازم جهت فعال کردن و راه‌اندازی دو طرح فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه در شهرستان گچساران در دستور کار قرار گرفته و اعتباراتی ویژه ای در سطح استان برای اولین بار و با همکاری مسئولین استانداری، برنامه و بودجه، نمایندگان و فرمانداری گچساران به این مرکز نیز اختصاص یافته است و انشاءلله با تخصیص بودجه ملی برای این مرکز و راه اندازی، برای حدود۲۰ نفر بصورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

سروش فر در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد:
تلاش‌های فراوانی با عضویت و فعالیت در شورای فرهنگی استان، شورای فرهنگی دانشگاه ها، برای رشد و تقویت حوزه‌های مختلف فرهنگی و همینطور خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا در حال انجام است. وی اظهار نمود بعد از 23 سال از آغاز بکار جهاددانشگاهی استان برای اولین بار نمازخانه بزرگ این واحد ایجاد و راه اندازی شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار نمود: در این مدت چهار ماهه، جلسات، تعاملات و مکاتبات اداری متعددی با مجموعه استانداری استان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل، فرمانداران و شهرداران، روسای دانشگاه ها و مدارس استان، جهت همکاری های دو جانبه و پیشبرد اهداف واحد و خدمت به مردم استان انجام شده است. همچنین، مدیریت و اصلاح امور مالی و اسناد و تجهیزات و امکانات و دیگر منابع جهاد دانشگاهی، مدیریت منابع انسانی، اصلاح چارت و تشکیلات و بکارگیری افراد بر حسب توانایی و پتانسیل در بخش های مختلف، پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه اشتغالزایی کشوری، اجرای طرح ملی راهبردی و هدایت شغلی مشاغل خانگی، افزایش تعداد تفاهم‌نامه و جلسات با ادارت مختلف از جمله بنیاد شهید، دانشگاه یاسوج و پیام نور، اداره ثبت و اسناد، نظام مهندسی و غیره از مهمترین اقدامات چهار ماهه اخیر بوده است.
سروش فر بیان کرد: برگزاری نشست و تعامل با با اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان، جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم از فعالیت ها، اهداف و رسالت‌های جهاد دانشگاهی استان، جلسات، مکاتبات و تعاملات لازم با مسئولین جهاد دانشگاهی مرکز در تهران و همینطور استفاده از تجارب روسا و سایر همکاران جهاد دانشگاهی واحد های استان های مختلف برای توسعه هر چه بهتر امورات واحد از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.