وی با بیان هزینه‌هایی که جمهوری اسلامی تاکنون داده، هزینه از دست دادن جوانان در راه مبارزه با مواد مخدر را بالاترین هزینه دانست و گفت که با همه این هزینه‌ها در کشور مواد مخدر ترانزیت ،توزیع و مصرف می‌شود و آسیب‌های اجتماعی فراوانی نیز ایجاد کرده است.

حسین کلانتری پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن همایش‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: سالانه هزاران تن مواد مخدر از کشور همسایه افغانستان تولید و از خاک آن کشور به نقاط دیگر فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه قول و عمل آمریکایی‌ها یکی نبوده است افزود: وقتی که آمریکایی‌ها وارد افغانستان شدند شعار می‌دادند که دنبال مقابله با کشت خشخاش و تولید مواد مخدر هستند اما اکنون چیز دیگری مشاهده می شود و تولید خشخاش در افغانستان با ورود آمریکایی‌ها دو برابر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آن‌ها خودشان اوضاع را در افغانستان پیچیده‌تر کردند آن‌هایی که به همراهاروپایی‌ها همواره ادعای مقابله با مواد مخدر را دارند.

این مسؤول با بیان اینکه کشوری بیاورید که 3 هزار و 800 جوان آن در راه مقابله و مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند اظهار کرد: کجای دنیا وجود دارد که 12 هزار نفر از جوانان آن در راه مقابله با مواد مخدر مجروح و جانباز شده‌اند.

کلانتری با اشاره به اقدامات عملی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از کاشت مواد مخدر در افغانستان از کمک‌های فنی و مهندسی و ارسال تراکتور به آن کشور برای تغییر کشت از خشخاش به سمت سایر کشت‌ها خبر داد.

وی با بیان هزینه‌هایی که جمهوری اسلامی تاکنون داده، هزینه از دست دادن جوانان در راه مبارزه با مواد مخدر را بالاترین هزینه دانست و گفت که با همه این هزینه‌ها در کشور مواد مخدر ترانزیت، توزیع و مصرف می‌شود و آسیب‌های اجتماعی فراوانی نیز ایجاد کرده است.

کلانتری با درخواست از خانواده‌ها که باید نگران فرزندان خود باشند تصریح کرد: در مدارس هم مواد مخدر وارد شده است که باید با برنامه‌ریزی موثر و فراگیر به مقابله با مواد مخدر رفت.

  • منبع خبر : فارس