حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه، طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر گرفتار شدن جوانی ۲۸ ساله اهل اصفهان در کوههای تنگ تامرادی، تیم های واکنش سریع و امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند .

پایگاه خبری امید دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در طی تماس تلفنی مردمی، مبنی بر گرفتار شدن جوان اصفهانی در تنگ تامرادی، بلافاصله تیم های امدادی شهرستانهای دنا و بویراحمد به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش امید دنا، امان الله جهانبین گفت: حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در طی تماس تلفنی مبنی بر گرفتار شدن جوانی ۲۸ ساله اهل اصفهان در کوههای تنگ تامرادی، تیم های واکنش سریع و امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند.

جهانبین افزود : تیم واکنش سریع و تیم های کوهستان شهرستان بویر احمد در قالب دو تیم ۴نفره و همچنین تیم ۳نفره شهرستان دنا با یک ست پشتیبان به همراه دو ست لوازم صخره نوردی و نجات کوهستان به تنگه تامرادی اعزام و پس از صعود از ارتفاعات و صخره های تنگ تامرادی، عملیات رهاسازی را با موفقیت انجام داده و وی را تحویل خانواده اش دادند .

وی اضافه کرد : بعلت خطرات احتمالی ناشی از ریزش سنگ، زمان رها سازی به درازا کشیده شد ولی خوشبختانه با تلاش و تجربه امدادگران و نجاتگران عملیات نجات بدون خطر به پایان رسید .

امان الله جهانبین عنوان کرد: عملیات دوم در تنگ تامرادی پس از رهاسازی فرد گرفتار شده در ارتفاعات صورت گرفت، که مربوط به سقوط یک خودرو ۲۰۶ از گردشگران بوشهری بود. وی هنگام دور زدن در کنار لبه جاده به دره ۱۰۰ متری سقوط کرد.

مدیرعامل هلال احمر استان اظهار داشت: تیم امدادی هلال احمر ساعت ۱۶.۳۶ دقیقه به نقطه سقوط اعزام و پس از پیمایش شیب تند و صعب العبور موفق به فیکس خودرو جهت جلوگیری از سقوط مجدد شدند. سپس نجاتگران، مسافرین خودرو را که شامل یک آقا و سه خانم بود، رهاسازی و با استفاده از بسکت امدادی به محل امنی انتقال دادند.

جهانبین ابراز داشت: افراد نجات یافته پس از رها سازی و اقدامات پیش بیمارستانی به اورژانس هوایی حاضر در محل حادثه تحویل داده شد.

  • منبع خبر : جمعیت هلال احمر