سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفرهای ایمن و مسئولانه در ایام نوروز ۱۴۰۱ مورد تأکید مسئولان دولت سیزدهم بوده و این موضوع مهم نیز اولویت ستاد خدمات سفر استان است.

به گزارش امید دنا  سعید طالبی پور شنبه شب، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های گردشگری، جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی بسیار غنی است و ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

وی افزود: همچنین کریدور شمال به جنوب محسوب می شود و از لحاظ تنوع آب و هوایی چهار فصل است.

طالبی پور کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین زیبایی های ناشناخته دانست و عنوان کرد: وجود این همه ظرفیت در یک استان آن را متمایز کرده و به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۲ سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان می گذرد و حوزه گردشگری در این مدت به دلیل شرایط کرونایی دچار رکود، تعطیلی، خسارت و تا حدودی دچار ورشکستگی شده است.

طالبی پور تاکید کرد: در صورتی که محدودیت‌های کرونایی اجازه دهد و ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم قطعی برای پذیرش گردشگر در استان های مختلف دهند، این استان آماده پذیرایی از گردشگران و هموطنان برای سفر نوروزی خواهد بود.

وی ابراز داشت: بدون تردید امسال شاهد خیل عظیم جمعیت گردشگران و مسافران در نوروز خواهیم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و رضایتمندی گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ همچنین از مهم ترین اولویت های برنامه ریزی های ستاد خدمات سفر استان به شمار می روند تا سلامت مردم به خطر نیفتد و از سفرشان لذت ببرند.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه های عقد ستاد خدمات سفر باید پای کار بیایند تا زمینه برای سفری ایمن و مسئولانه برای گردشگران فراهم شود.

طالبی پور ادامه داد: همچنین با هماهنگی ستاد استانی کرونا جشنواره‌های آداب و رسوم مردم استان ویژه نوروز ۱۴۰۱برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری در استان وجود دارد و چندین زیرساخت دیگر در دست اقدام بوده و پروژه های خوبی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: طرح جامع گردشگری استان به زودی تدوین می شود و نقشه راه استان بر اساس آمایش سرزمینی خواهد بود.

طالبی پور افزود: همچنین طرح‌های گردشگری در شهرستان های مختلف استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ فعال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بخش زیادی از هنرمندان صنایع دستی و افرادی که علاقه مند به توسعه مشاغل خانگی هستند نیز برای استفاده ار این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی ابراز داشت: در مجموع ۱۱۲ طرح به بانک های عمل استان معرفی شده اند که ۲۲ مورد از آن ها گردشگری هستند و این طرح ها منهای آن طرح هایی هستند که در ابتدای سال تاکنون به آن ها تسهیلات پرداخت شده است که یک فرصت استثنایی از سوی دولت به مردم است.

طالبی پور تصریح کرد: بسیاری از روستانشینان برای جستجوی شغل به شهرها مهاجرت می کنند که با توسعه ظرفیت های روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، بوم گردی ها و غیره تا حد زیادی از میزان مهاجرت آن ها کاسته خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به عنوان نمونه توسعه بوم گردی سیاست دولت است و پس از صدور مجوز متقاضیان به بانک معرفی می شوند که در این باره روستای گردشگری کریک طرفیت بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به طرح های مهمی همچون موزه یاسوج و موج های خروشان، عنوان کرد: موزه یاسوج ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز آن تامین و به زودی افتتاح خواهد شد.

طالبی پور ابراز داشت: موج های خروشان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود ۱۳ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به آن اختصاص یافته است.

وی  افزود: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه مجموعه فعالیت های دستگاه اجرایی را رصد می کنند و چنانچه ایرادی در کار باشد را با انتقادی سازنده آن را گوشزد تا مرتفع شود.

منبع ایرنا