مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد: هیچ گونه محمولۀ گوشت بدون مجوز دامپزشکی از استان‌های دیگر به استان وارد نشده است.

به گزارش  امید دنا، مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه اخیرا پیامکی مبنی بر واردات گوشت مرغ غیر بهداشتی به استان در فضای مجازی در حال انتشار است گفت: تاکنون هیچ گونه محمولۀ گوشت مرغ اعم از گرم و منجمد، بدون مجوز‌های دامپزشکی از استان‌های دیگر به کهگیلویه و بویراحمد وارد نشده است.
دکتر عبدالله بهمنش افزود: مرغ گرم موجود در بازار کهگیلویه و بویراحمد، تولید مرغداری‌های این استان است و با نظارت دامپزشکی توزیع می شود.
وی با بیان اینکه اگر مرغ قرار باشد از استان‌های دیگر وارد استان ما شود نیازمند مجوز‌های لازم از نهاد‌های ذیربط از جمله دامپزشکی است بیان کرد: توزیع مرغ از مبادی مورد اعتماد سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سایر نهاد‌های مربوطه انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر مشکل دار بودن مرغ‌های توزیعی در استان به این اداره کل ارسال نشده اضافه کرد: سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی در طول شبانه روز و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های ۹ گانه استان در ساعت اداری آماده دریافت گزارش در زمینه محصولات پروتئینی با منشاء دامی هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ از طریق پشتیبانی جهاد کشاورزی انجام می‌شود، گفت: توزیع مرغ از یک سو براساس تاریخ مصرف است از طرفی عاملان توزیع مشخص هستند، بنابراین از دید کارشناسان این سازمان این شایعه (پیامک توزیع گوشت مرغ دارای مشکل در استان) تکذیب می شود.
دکتر معتمدی افزود: سه کشتارگاه در استان وجود دارد که مرغ گرم را با برچسب و بسته بندی مخصوص عرضه می‌کنند و این مرغ‌ها تا سه روز قابل نگه داری در یخچال هستند.