دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بخشدار، امام جمعه و مدیر بنیاد علوی دیشموک
دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بخشدار، امام جمعه و مدیر بنیاد علوی دیشموک

مدیر عامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد در سفر به دیشموک با امام جمعه، بخشدار و مدیر پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک دیدار کرد.

پایگاه خبری امید دنا،

در این دیدار امام جمعه دیشموک خدمات بشر دوستانه هلال احمر در دیشموک را قابل تقدیر دانست و گفت :با توجه به گستردگی منطقه و کوهستانی بودن و نبود راه ارتباطی مناسب راه اندازی این نهاد جهت آموزش و توانمندسازی جوانان برای مواجهه با مشکلات و اتفاقات احتمالی لازم و ضروریست.


ایشان در ادامه افزودند: در هر زمانی که در منطقه و روستاها و مکانهای صعب العبور با مشکل روبرو شدیم، هلال احمر استان و شهرستان چه از طریق زمینی و کمکهای موردی و چه از طریق هوایی در بحرانها حضور به موقع و فعال داشتند که از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر مینماییم.

حجه الاسلام راوند از تلاشهای مدیر عامل هلال احمر استان و مدیر هلال احمر شهرستان که برای راه اندازی نمایندگی هلال احمر در دیشموک تلاش کردند و زمینه راه اندازی این نهاد مهم و اساسی وخدمات رسان را فراهم کردند تقدیر نمودند.
بخشدار دیشموک با تسلیت سالروز شهادت اسطوره جهاد و ایثار شهید مصطفی چمران ،کار هلال احمر را در راستای اهداف شهید چمران دانستند و از زحمات هلال احمر در منطقه دیشموک تقدیر کرد.

بخشدار دیشموک در ادامه برای راه انداز نمایندگی هلال احمر در منطقه دیشموک اعلام آمادگی و بیان داشت :از مدیر عامل محترم انتظار داریم در جذب نیرو برای این نهاد در دیشموک نگاه ویژه به نخبگان و شایسته سالاری داشته باشد و اظهار امیدواری کرد که بعد از استقرار نمایندگی هلال احمر، در خصوص بکارگیری جوانان و نخبگان دیشموک طوری عمل شود که انشالله مردم از حضور نیروهای داوطلب و مردمی خوشحال شوند و رعایت عدالت را به عینه مشاهده کنند.

در این دیدار مدیر عامل هلال احمر استان ، ماموریت هلال احمر را کاهش آلام بشری با کمک های بشردوستانه بیان کرد وگفت:در مواقع وقوع حوادث، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در کمترین زمان ممکن در کنار مردم بوده و از طرق مختلف از جمله اهدای کمکهای امدادی و نیز دلجویی و دلداری به آسیب دیدگان به کمک مردم شتافتند و تا ایجاد وضعیت مطلوب در کنار مردم می مانند .

مدیر عامل هلال احمر در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی هلال احمر در دیشموک خبر داد و گفت:برای این پایگاه، آمبولانس و ماشین نجات و سایر تجهیزات را تخصیص دادیم که انشاالله با راه اندازی این پایگاه ،تجهیزات نیز مستقر خواهند شد و آماده خدمت رسانی به مردم شریف این بخش هستیم.
فلاحی دوست در ادامه گفت: با توجه به وسعت منطقه دیشموک و جمعیت بالغ بر۳۰ هزار نفر در این منطقه و نیز نبود راه ارتباطی مناسب و عدم دسترسی به موقع به شهرها و بیمارستانها تلاش کردیم که نمایندگی هلال احمر در منطقه مستقر شود تا در زمان بحران و حادثه بتوانیم در کمترین زمان ممکن درمحل حادثه حضور یافته و از آلام مردم بکاهیم.

ایشان در ادامه گفت : احداث این پایگاه مستلزم طی مراحل اداری بود که با هماهنگی های انجام شده ،این مراحل به خوبی انجام گرفت و آماده استقرار و راه اندازی این پایگاه هستیم و برای بخش چاروسا نیز در حال پیگیری هستیم تا این نهاد در بخش چاروسا نیز راه اندازی شود.
مدیر عامل هلال احمر استان در ادامه با اشاره به جذب نیروی متخصص از طریق آزمون برای این پایگاه گفت، تا زمان اعلام ثبت نام و برگزاری آزمون جهت جذب پرسنل رسمی، از نیروهای امدادی و داوطلبان جهت کار در این پایگاه استفاده خواهیم کرد.
فلاحی دوست آموزش و توانمندسازی سازی جوانان را جهت آمادگی در زمان حادثه از اهداف این نهاد دانست و بیان کرد، با راه اندازی این پایگاه، طرح آموزش و توانمند سازی داوطلبان هلال احمر نیز پیگیری خواهد شد تا در زمان حوادث در کنار نیروهای هلال احمر به کمک مردم بیایند.

فلاحی دوست با بیان خدمات هلال احمر گفت، حتی در حوادث آتش سوزی که خارج از وظیفه هلال احمر است، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر جهت اطفاء حریق در کنار مردم با آتش جنگیدند.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک نیز گفت: پد بالگرد با همکاری این نهاد درحال آماده سازی و تکمیل است و درآینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مختاری در ادامه افزودند:این نهاد جهت احداث ساختمان هلال احمر آماده همکاری با این نهاد است.

  • نویسنده : سیدعادل رهبریان
  • منبع خبر : امیددنا