تریبون نماز جمعه مکان طرح دردهای مردم و ابزار مبارزه با بی عدالتی و یادآوری مشکلات است
تریبون نماز جمعه مکان طرح دردهای مردم و ابزار مبارزه با بی عدالتی و یادآوری مشکلات است

تریبون نماز جمعه جای طرح دردهای مردم است و این تریبون ابزار مبارزه با بی عدالتی و یادآوری مشکلات است و در نمازجمعه ای که از درد و رنج مردم سخنی مطرح نشود، مورد رضایت مندی خدای متعال و رسول الله (ص) نیست.

خطیب جمعه چرام درجمع نمازگزاران بیان کرد: از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، نقد منصفانه امری ضروری در مسیر حرکت جامعه‌ی اسلامی به‌سوی آرمان ها است و مسئولان نیز باید ظرفیتِ شنیدن انتقادات، پاسخگویی و پذیرش نقد عالمانه را در خود ایجاد کنند که قید مهم در این میان پایبندی همگان به «ضوابط شرعی و اخلاقی» است.

به گزارش امیددنا؛حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام افزود: ادارات و دستگاه ها نباید خود را از انتقاد و از عیب خالی بدانند؛ همه‌ی دستگاه‌های کشور باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند.

افشار با بیان اینکه در نقد عملکردها ،مسئولان مربوطه متوجه نقاط ضعف و قوت می شوند و برای رفع ضعف ها تلاش خواهند کرد و این شیوه حرکت به سوی جامعه آرمانی خواهد شد، ادامه داد: همه ی ما ، مردم و مسولان، در یک کشتی حرکت می کنیم قطعا بیان نقاط ضعف ورفع آنها باعث حرکت سریع همراه با سلامت اهل کشتی خواهد بود و برخی از مسولان در مقابل نقدها جبهه گیری و اظهار ناراحتی و گلایه نکنند.

وی اضافه کرد: اگر ضعف ها توسط اعضای خانواده به طور دلسوزانه بیان شود ،شبکه های معاند و دشمنان ایران قدرتمند، نمی توانند دایه مهربان تر از مادر شوند و با ضریب دادن دهها برابری به ضعف ها، باعث ناامیدی مردم شوند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه مسئولان از نقد دلسوزانه ی ائمه جمعه و رسانه های منصف، استقبال کنند، گفت: اکثر مسئولان در نظام اسلامی دارای سعه صدر و نقدپذیر هستند، از جمله ریاست محترم جمهور و استاندار محترم که جای سپاس و تقدیر دارد و باید این شیوه رویه ی سایر مسئولان باشد.

افشار با بیان اینکه تریبون نماز جمعه کمک کار مسئولان در حرکت جمعی ملت به سوی اهداف انقلاب و شهداء است، عنوان کرد: تریبون نماز جمعه جای طرح دردهای مردم است و این تریبون ابزار مبارزه با بی عدالتی و یادآوری مشکلات است و در نمازجمعه ای که از درد و رنج مردم سخنی مطرح نشود، مورد رضایت مندی خدای متعال و رسول الله (ص) نیست.

وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه موجب ارتقاء آگاهی معنوی ودینی انسان و بعد سیاسی آن آگاهی از مسائل روز، دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی می شود و از طرفی تریبونی برای بیان مطالبات و خواسته‌های مردم است که تلفیقی از همه اینها،تاثیر عمیقی بر بینش انسان ها می گذارد، افزود: مردم به صاحبان این تریبون اعتماد دارند و حضور باشکوه مردم هرهفته، در نمازهای جمعه شاهد این مدعا است و باید مسولان نقدهای دلسوزانه ی ائمه جمعه را عملیاتی و اجرایی نمایند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: مشارکت حداکثری به امنیت و ثبات اقتصادی ایران قدرتمند کمک خواهد کرد و همه ی افرادی که ایده و برنامه دارند در انتخابات شرکت کنند و خویش را در معرض رای مردم قرار دهند

افشار با بیان اینکه در این دوره چهار راهبرد مشارکت،رقابت،امنیت وسلامت مورد توجه جدی صدا وسیما است، افزود: صدا وسیما همه ی ظرفیت خویش را بر اساس گفتمان عدالت محوری برای همه ی نامزدها بسیج خواهد کرد.

انتهای پیام/