کاروان “نذر خدمت” هلال‌احمر کهگیلویه‌وبویراحمد در روستای شامبراکان/ اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان، توسط نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر
کاروان “نذر خدمت” هلال‌احمر کهگیلویه‌وبویراحمد در روستای شامبراکان/ اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان، توسط نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر

طرح ملی «نذر خدمت» به عنوان ادامه طرح نذر آب با حضور  سید جواد موسوی امجد،نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر و سید محمود رزمجو، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در  روستای شامبراکان گچساران اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد با  بیان اینکه طرح “نذر خدمت” با استفاده از ظرفیت خیرین، داوطلبان و پزشکان در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اجرا می‌شود، گفت: امسال اجرای این طرح با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم و متاثر از خشکسالی شهرستانهای حوزه گرمسیری بخصوص بهمئی و گچساران اجرا شد.

کاظم فلاحی‌دوست بیان کرد: کاروان سلامت طرح نذر خدمت بعد از شهرستان بهمئی با حضور در روستای شامبراکان شهرستان گچساران خدمات پزشکی مختلفی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

فلاحی‌دوست تصریح کرد:  با حضور پزشکان متخصص و عمومی، مامایی، غربالگری و بینایی‌سنجی در این کاروان، خدمات خوبی به مردم روستا ارائه شد و افرادی که دارای مشکل حاد بودند به مرکز استان به صورت رایگان ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: همچنین رویکرد آموزش و توانمندسازی نسبت به انجام فعالیت‌های آموزشی از سوی مربیان این جمعیت در محل روستا بین جوانان و مردم انجام شد.

 در ادامه معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد در این زمینه اظهار کرد: در این طرح، علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان، خدمات ماندگار و اثرگذار در حوزه‌های آب، آموزش، اشتغال، بهداشت، سلامت و معیشت از سوی داوطلبان، خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر ارائه شد.

سید محمود رزمجو اضافه کرد: در این طرح ۶۰ بسته معیشتی بین خانوارهای روستای شامبراکان توزیع شد. وی اضافه کرد: در طرح نذر خدمت روستای شامبراکان گچساران از سوی نماینده ولی‌فقیه جمعیت هلال احمر بسته‌های نوشت‌افزار و فرهنگی و آموزشی بین دانش‌آموز روستا نیز توزیع شد.