فیلم| جشن تکلیف ۵۰۰ دانش آموز دختر دهدشتی
فیلم| جشن تکلیف ۵۰۰ دانش آموز دختر دهدشتی

همزمان با نیمه شعبان بیش از 500 دانش آموز دهدشتی رسیدن به سن تکلیف خود را در کنار هم جشن گرفتند، صدای خنده ها و خوشحالی نوگلان دهه نودی در مصلی امام خمینی «ره» طنین انداز شد و روز جشن عبادت و بندگی خود را به یک روز ماندگار تبدیل کردند.

به گزارش امید دنا، فریدون فاطمی زاده در آیین جشن تکلیف دانش آموزان کلاس سومی این شهرستان کهگیلویه گفت: جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم ابتدایی این شهرستان در مصلی نماز جمعه با حضور ۵۰۰ دانش آموز برگزار شد.

فاطمی زاده افزود: دانش آموزان در این جشن با وظایف شرعی خودشان آشنا شده و متوجه می شوند که به سن تکلیف رسیده‌اند و وظایفی که بر آن‌ها واجب است را باید انجام دهند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه تصریح کرد: در این مراسم معنوی میثاق می بندند که بنده شایسته ای برای او باشند و تکالیفی که برای آن‌ها مشخص کردند انجام دهند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در این آیین خطاب به نوگلان گفت: در سن سرآغاز عبادت و بندگی خدا قرار دارید، از این فرصت برای انجام فرایض دینی بهره بگیرید.

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه وقتی به سن تکلیف می‌رسید باید در همه امور مسئولیت پذیر باشید، گفت: از امروز نماز بر شما یک تکلیف می‌شود.

  • منبع خبر : امید دنا