برگزاری جلسات کارساز نیست،مسئله ترافیک حل نشده/زیرساخت‌های ناقص، چالش اصلی مسئله ترافیک است/مشکلات فرهنگی، مزید بر علت است
برگزاری جلسات کارساز نیست،مسئله ترافیک حل نشده/زیرساخت‌های ناقص، چالش اصلی مسئله ترافیک است/مشکلات فرهنگی، مزید بر علت است

در  جلسه شورای ترافیک شهرستان بویراحمد که به ریاست فرماندار در سالن فرمانداری بویراحمد بر گزار شده بود، فرماندار گفت: بیشترین زمان جلسات را در شورای ترافیک داریم، اما به دلیل زیرساخت‌های ناقص، آنگونه که توقع می‌رود، مسئله ترافیک حل نشده است.

شهرام مهدوی مطلق  تصریح کرد: علاوه بر  نبود زیر‌ساخت‌ها و برخی کم کاری‌ها، مشکلات فرهنگی ترافیک هم مزید بر علت شده و چالش ترافیک  را تشدید کرده است

مهدوی‌مطلق با اشاره به اینکه سال گذشته در خصوص ساماندهی  سرویس مدارس تصمیماتی گرفته شد که ناقص ماند، تصریح کرد:  امسال از یک شرکت خارج از استان دعوت کردیم طرحی را برای سرویس مدارس به صورت سیستمی و هوشمند ارائه دهد که در صورت استقبال والدین ، می‌تواند کمک شایانی کند‌.

فرماندار بویراحمد گفت: در ادامه طرح‌های اصلاحی ترافیک شهری، ساماندهی برخی میادین، مثل میدان مقاومت، میدان جهاد در دستور قرار گرفت و مطالعات آن در حال انجام است که در این جلسه،م یدان جهاد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه، طرح ساماندهی ورودی و خروجی شهر یاسوج در میدان جهاد ارائه شد و با اخذ نظر اعضاء مقرر شد بعد از بازدید میدانی اعضاء ترافیک شهرستان، به شورای ترافیک استان جهت بررسی نهایی ارسال شود.

در این طرح، قطر میدان جهاد کمتر و  با ایجاد تغییراتی در ورودی بلوار کشاورز و خروجی جاده اصفهان، باعث تسهیل در رفت و آمد شدهذ  و ظرفیت بیشتری در میدان برای تردد بوجود می‌آید.

در ادامه جلسه  در بررسی برخی از درخواست‌های مردمی،  ایجاد سرعت‌کاه‌های بیشتری در جاده دشتروم،  آشکار سازی سرعت‌کاه‌ها و اصلاح سه راهی معروف به آخر آسفالت، مصوب شد.

  • نویسنده : مهناز جلالی