۱۸ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش امید دنا  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: بر اساس برنامه های وزارت صنعت و معدن سالانه احیای تعدادی از واحد‌های قابل احیاء در دستور کار قرار می‌گیرد.
سالار حسین پور افزود: بر اساس بازرسی‌های انجام شده کارشناسان از شهرک‌های صنعتی ۹۰ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد که قابلیت احیاء و برگشت به چرخه تولید را دارند شناسایی شد.
حسین پور اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ از این تعداد واحد قابل بازگشت به چرخه تولید کار احیاء ۲۵ واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از این تعداد ۱۸ واحد به چرخه تولید بازگشت.
وی یکی از اهدف مهم بازگشت واحد‌های صنعتی راکد به چرخه تولید را علاوه بر رونق تولید، فراهم شدن اشتغال بیان کرد و ادامه داد: با احیاء و بازگشت این ۲۵ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد برای ۲۴۰ نفر شغل ایجاد شد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به واحد‌های صنعتی راکد خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات ۷ واحد باقیمانده تا دو ماه دیگر نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت.
وی با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در طرح‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در استان پرداخت شد که حدود ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.
حسین پور در خصوص اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان اضافه کرد: ۵۳۳ طرح با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها برای حدود ۱۸ هزار نفر در استان شغل ایجاد شود