برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد به تعهدات جدید ایمیدرو نیازمندیم
برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد به تعهدات جدید ایمیدرو نیازمندیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ایمیدرو برای توسعه این استان برنامه ها، طرح ها و تعهدات جدید داشته باشد.

سیدعلی احمدزاده در دیدار مدیرعامل ایمیدرو و هیات همراه با بیان اینکه، این استان دارای طرفیت های بزرگ خدادادی در بخش های مختلف از جمله معادن، نفت و گاز، کشاورزی است گفت: انتظار داریم این مجموعه با اراده و همتی بالا و تعهدات جدید در جهت توسعه این استان ما را حمایت کند.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استانی ثروتمند اما فقیر است، بخش عمده‌ای از نفت کشور در شهرستان گچساران تامین می‌شود اما ۱۶.۸ درصد مردم این منطقه بیکار هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان یک درصد خاک و جمعیت کشور را دارد، گفت: ۱۰ درصد آب کشور از این استان تامین می‌شود اما از استان خارج می‌شود و سه سد در استان ساخته شده که آب مورد نیاز سایر استان‌ها را تامین می‌کند.
وی با اشاره به وضعیت سد چم‌شیر گفت: سد چم شیر برای خوزستان ساخته شده است، آب سد کوثر تا بوشهر، بندرعباس و بندر لنگه می‌رود اما ۶-۷ هزار هکتار از اراضی گچساران تشنه هستند و شهر دهدشت و روستاهای اطراف با تنش آبی مواجه است.
وی در ادامه خطاب به معاون وزیر گفت: نه تنها در بخش معادن بلکه در سایر بخش‌ها هم می‌توانید به استان ما کمک کنید، سهم مردم چرام از معادن بوکسیت انفجار و خراب شدن جاده‌ها است‌.
وی عنوان کرد: وزارت صمت در صورتی که اراده کند می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشنغال، بیکاری و رفع فقر به استان کمک کند.
استاندار بر لزوم  سرعت بخشی به طرح های معدنی در استان و برنامه‌ریزی در زمینه اکتشافات معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: ایمیدرو برای فعالیت ها اعلام آمادگی کند ما پای کار هستیم و در همه زمینه ها حامی آنها خواهیم بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) هم گفت: آمادگی داریم تا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله معدن در این استان انجام دهیم.
وجیه اله جعفری اظهار داشت: اینکه چه طرح هایی را شناسایی و مدیریت کنیم که ماندگاری و پایداری داشته باشند از اهداف اصلی ایمیدرو است و در این خصوص کارهای مطالعاتی و پژوهشی انجام خواهیم داد.
وی اظهار داشت: طرح آمایش صنعتی در دستور کار ایمیدرو است و اقدامات زیرساختی معدنی اولویت مناطق محروم قرار گرفته است.
جعفری ابراز داشت: بنا داریم شرکت های بزرگی که سر ریز سرمایه گذاری دارند و اشتغال آنها اشباع شده است، نقدینگی و سرمایه های آنها را در مناطق محروم بکار گیریم.
وی با بیان اینکه فعالیت های مشاوره ای برای سرمایه گذاری، تعریف طرح ها نو، دریافت پیشنهادات و پایش برنامه ها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است تصریح کرد: ایمیدرو آمادگی هرگونه سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد را اعلام می کند.