افتتاح جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور استاندار و سایر مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش  امید دنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در آیین افتتاح هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین به میزبانی شهر یاسوج گفت: برای اولین بار در کنار جشنواره کوچ اولین اجلاسیه شهدای عشایر برگزار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالغ بر ۱۱۰ غرفه‌ از استان‌های مختلف کشور آثار و صنایع خود از جمله صنایع دستی عشایری را به مدت چند شب به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه عشایر همواره در کنار انقلاب و نظام بودند، گفت: در کشور ما فرهنگ استفاده از صنایع دستی عشایری در حال نهادینه شدن است.

احمدزاده بیان کرد: در هشتمین جشنواره عشایری برنامه‌های مفرح و شادی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ عشایر ایران زمین تدارک دیده شده است.

استاندار با بیان اینکه با توجه به برگزاری اولین اجلاسیه شهدای عشایر و ایثارگران کارهای مشترکی توسط سپاه فتح، امور عشایر و میراث فرهنگی انجام گرفته است، گفت: مدتی است در راستای کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اجلاسیه‌های متعددی تدارک دیده شده است و استقبال مردم از اجلاسیه‌‌های شهدا قابل توصیف نیست.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری برای برگزاری باشکوه این جشنواره و همچنین اجلاسیه شهدای عشایری پای کار آمدند.

پایان پیام/