فرمانده سپاه فتح : توکل به خدا، ولایتمداری و وحدت مردم موجب فتح خرمشهر شد
فرمانده سپاه فتح : توکل به خدا، ولایتمداری و وحدت مردم موجب فتح خرمشهر شد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که توکل بر خدا ،ولایتمداری و وحدت قشرهای مختلف مردم در عملیات بیت المقدس موجب شد رزمندگان خرمشهر را آزاد کنند.

سردار حمید خرمدل روز چهارشنبه در یادواره گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ شهید استان در عملیات بیت المقدس گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان با ۲هدف تجلیل از مقام والای شهدا و درس گرفتن و الگو پذیری از سیره شهدا برگزار می شود.

وی با تحلیل بخش های مختلف عملیات بیت المقدس افزود: وقتی حضرت امام (ره) می گوید خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی رزمندگان اسلام با توکل بر قدرت لایزال خداوند منان و محور قرار دادن خداوند توانستند به این مهم دست یابند .

خرمدل ادامه داد: اوج ولایتمداری نیروهای اسلام هم آنجا بروز و ظهور می کند که امام وقتی دستور می دهد که خرمشهر باید آزاد شود همه نیروهای کشور برغم تلاش دشمنان و کمک های همه جانبه به ارتش بعث خرمشهر را آزاد کردند و نگذاشتند فرمان امام روی زمین بماند.

فرمانده سپاه فتح ،وحدت مثال زدنی نیروهای مسلح و مردم را از دیگر اموری برشمرد که موجب فتح خرمشهر شد و تاکید کرد که همگان باید از عملیات فتح خرمشهر درس بگیریم و با حضور مداوم در صحنه های مختلف و همبستگی بیشتر به پشبرد امور کشور کمک بکنیم .

خرمدل عملیات بیت المقدس را عملیاتی با ویژگی های خاص ذکر کرد که در آن ایران اسلامی اراده خود را بر دشمن تا دندان مسلح تحمیل کرد .

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور اظهار کرد اگر همواره سه محور توکل بر خدا ، ولایتمداری و وحدت مورد توجه

همگان قرار گیرد انقلاب به راحتی از مشکلات عبور کرده و جایگاه خود را در منطقه و جهان مستحکم تر می کند.

 

فرمانده سپاه فتح ادامه داد : در شرایط کنونی دشمنان یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه نظام اسلامی به راه انداخته اند و برای مقابله با این جنگ ترکیبی به گفته مقام معظم رهبری نیاز به جهاد کبیر است یعنی باید مقابل دشمن مقاومت کرد و با دشمن سازش ناپذیربود و از همه مهمتر اطاعت از ولایت را سرلوحه فعالیت ها قرار داد.

خرمدل گفت: دشمن تلاش می کند با جنگ ترکیبی مردم را از دولت و حاکمیت ناامید کند و می طلبد همه از خدمات نظام حمایت کنند چرا که تلاش کشور رو به جلوست و دارای عزت و اعتبار جهانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این یادواره با بررسی ویژگی های انقلاب اسلامی بخصوص ویژگی دینی بودن آن ، گفت: دشمنان وقتی نتوانستند این انقلاب دینی را شکست دهند با اتحاد و برنامه ریزی و با کمک به صدام تلاش کردند آن را شکست دهند.

سید علی احمد زاده افزود: شرق و غرب کنار هم برای شکست جریان توحیدی انقلاب اسلامی تلاش کردند اما موفق نشدند.

احمد زاده ادامه داد: فتح خرمشهر با نیروهای مخلص و پاکی صورت گرفت که برای این کار تربیت شده بودند و هیمنه دشمن با همه حمایت های جهانی اش شکست .دشمن همه توانش را در اشغال خرمشهر متمرکز کرده بود که با فتح خرمشهر توانش رو به اضمحلال رفت.

وی اضافه کرد: الان هم دشمن پایه های قدرت ایران اسلامی از جمله ولایت فقیه ،سپاه پاسداران ،نیروهای مسلح و خانواده شهدا را مورد هجمه قرار داده تا پایه های کشور را متزلزل کند و باید نگذاشت دشمن در این کار موفق شود.